سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعليق رئيس پليس يوركشاير به دليل فاجعه استاديوم هيلزبورو

«ديويد كرامپتون» رئيس پليس یورکشایر به دليل اهمال صورت گرفته در فاجعه استاديوم هيلزبورو از سمتش تعليق شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ يك روز پس اعلام راي هيات قضايي كه به اتفاق آرا، قصور نيروهاي پليس انگليس را عامل بروز اصلي فاجعه استاديوم هيلزبورو عنوان كردند، «الن بيلينگ» گفت: با توجه به انتقادهاي صورت گرفته عليه رئيس اداره پليس و از بين رفتن اعتماد به پليس منطقه يوركشاير جنوبي، چاره اي ندارم جز آنكه ديويد كرامپتون را از سمتش تعليق سازم.

وي افزود: من اين تصميم سخت را در جريان گفت و گو با ديويد [كرامپتون] اتخاذ كردم.
در 15 آوريل 1989 ميلادي در جريان ديدار مرحله نيمه نهايي جام حذفي انگليس بين ليورپول و ناتينگهام فارست، 96 تن از هواداران تيم ليورپول به دليل آنچه 'ازدحام جمعيت و آشوبگري تماشاچيان' خوانده شد، جان خود را از دست دادند.

پس از اين اتفاق، پليس انگليس و برخي از رسانه هاي انگليسي اعلام كردند كه رفتار طرفداران آشوب‌گر و مست باعث اين فاجعه شده است.

هيات تحقيقاتي پس از دو سال بررسي شواهد و گفتگو با شاهدان عيني روز سه شنبه گذشته اعلام كرد كه مرگ قربانيان اين فاجعه «غيرقانوني» بوده است.

اصطلاح 'كشته شدگان غيرقانوني' به معني آن است كه اين افراد به خاطر اقدام 'اشخاصي نامشخص' و در مغايرت با قوانين كيفري كشته شده‌اند.

اين امر به اين معني است كه هر چند ازدحام و شلوغي باعث كشته شدن 96 نفر در فاجعه استاديوم هيلزبورو شده است اما آنها مسئول اتفاقات رخ داده نيستند و ماموران پليس به دليل قصور در مديريت تماشاگران عامل اصلي مرگ آنها بوده اند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.