سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

کمبود منابع مالی در طرح‌های عمرانی یزد

کمبود منابع مالی مهم‌ترین عامل دخل و تصرف در طرح‌های عمرانی یزد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  سید محمدرضا مدرسی بعد از ظهر امروز در نشستی خبری در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد اجرای ناقص زیرگذرها در یزد اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین عوامل این دخل و تصرف‌ها، کمبود منابع مالی است.


وی یکی از زیرگذرهای ناقص در سطح شهر یزد را زیرگذر میدان ابوذر ذکر کرد و افزود: شهرداری یزد باید از سمت رحمت‌آباد، سمت راست این زیرگذر را به طور کامل تملک کند اما هم کمبود منابع مالی در شهرداری وجود دارد و هم اراضی که سال گذشته هر مترمربع 15 میلیون قیمت‌گذاری شده بود، امسال هر مترمربع 21 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.


مدرسی افزود: با این نرخ‌ها امکان تملک ظرف یک سال و دو سال وجود ندارد بنابراین زیرگذرها به طور کامل اجرایی نمی‌شود و نمی‌تواند مشکل ترافیک را به طور کامل حل کند.


عضو شورای شهر یزد در مورد ساخت و سازهای خلاف نیز بیان کرد: اینکه گفته می‌شود ساخت و ساز خلاف، ارزان‌تر از اخذ مجوز و پروانه ساخت تمام می‌‌شود، تفکری است که در جامعه نهادینه شده اما به واقع اینگونه نیست زیرا اگر حتی کمیسیون ماده 100 جریمه نکند، عوارضی که ساخت و سازهای غیرمجاز باید پرداخت کنند، سه برابر از ساخت و سازهای دارای مجوز خواهد بود.


وی با اشاره به اینکه صدور مجوز تحت شرایطی در شهرداری یزد رایگان شده است، افزود: البته مشکل اصلی قیمت مجوز نبود بلکه زمان طولانی آن بود که با تمهیدات اندیشیده شده، این زمان به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.


مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد کیفیت آسفالت در خیابان‌های یزد نیز بیان کرد: در معابر اصلی و خیابان‌ها از آسفالت درجه یک استفاده می‌شود که مدت عمر آن نیز بالا است اما برای معابر زیر شش متر، از آسفالت جمع‌آوری و بازیافت شده دیگر معابر استفاده می‌شود که ممکن است کیفیت آن چندان مطلوب نباشد.


وی تاکید کرد: البته باید برای فضای شهر یزد بیش از اینها هزینه شود اما واقعیت این است که یزد شرایطی مانند شهر اصفهان، شیراز، مشهد و ... را ندارد و سرانه پرداختی شهروندان بسیار پایین است.
انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.