سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

هشدار بهداشتی دامپزشکی

دامپزشکی بوئین زهرا مبنی بر لزوم مبارزه با انگلهای خارجی دام هشدارداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سرپرست اداره دامپزشکی بوئین زهرا گفت : با توجه به تغییر فصل و احتمال افزایش بیماری های مربوط به فصل بهار و تابستان بواسطه تکثیر و افزایش انگلهای خارجی دام بویژه کنه ها  ، پشه ها و مگسهای خونخوار ، مبارزه با این  انگلها در این فصل از الویت خاصی برخوردار است.

مهدی مهرزاده افزود : فعالیت انگلهای خارجی، در فصل بهار به واسطه سرسبزی مراتع، بارندگی ها، و حمل و نقل دام ها بین مراتع ، افزایش می یابد و از همین رو سمپاشی اماکن دامی اهمیت دو چندانی پیدا می کند.

به گفته وی ، انگلهای خارجی می توانند موجب بروز بیماریهایی مانند  تب کریمه و گنکو ، بابزیوز ، تیلریوز ( زردی  ) ، لمپی اسکین و تب سه روزه شده و خسارات اقتصادی فراوانی به بار بیاورند .

سرپرست اداره دامپزشکی بوئین زهرا به دامداران توصیه کرد تا  با سمپاشی جایگاههای نگهداری دام با مواد ضد عفونی مناسب و از بین بردن ناقلین این بیماریها شاهد به حداقل رسیدن مخاطرات و خسارات ناشی از این انگلها باشیم .

وی در پایان با اشاره به خطر بروز بیماری لمپی اسکین در منطقه گفت : واکسیناسیون دامها بطور قابل توجهی دام را نسبت به بیماری لمپی اسکین ایمن می کند و  از دامداران خواسته می شود  تا با اکیپ های واکسیناسیون کمال همکاری را داشته باشند .
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.