سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حملات انتحاری بیشتری رخ خواهد داد

این قوماندانی دیروز فهرست هشت انتحار کنندهء مشکوک را به نشر رساند که در نقاط مهم افغانستان تصمیم حملهء انتحاری را دارند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،وماندانی عمومی نیروهای مسلح امریکا و ناتو در افغانستان ابراز امیدواری کرد که افغانها در بازداشت هشت انتحار کنندهء مظنون، نیروهای امنیتی افغان را کمک کنند.

 این قوماندانی دیروز فهرست هشت انتحار کنندهء مشکوک را به نشر رساند که در نقاط مهم افغانستان تصمیم حملهء انتحاری را دارند.

هر چند، فریناندو ایسریلا سخنگوی قوماندانی عمومی نیروهای مسلح امریکا و ناتو در افغانستان از ارائه جزئیات در مورد این افراد خودداری کرد، اما گفت، در این مورد معلومات موثق استخباراتی شان را با نیروهای امنیتی افغان شریک ساخته اند:

نیروهای مشترک باور دارد که این هشت عضو گروه طالبان و شبکه حقانی، حملاتی انتحاری را در محلات مهم کابل، پروان، لوگر و خوست در پلان دارند. این افراد به همکاری و یا انجام این چنین حملات مظنون اند. ما تصمیم گرفتیم که معلومات در مورد این افراد را به نشر رسانیم. زیرا این برای ما و همکاران افغان ما کمک می‌کند که آنها را دستگیر کرده و در آینده جلو چنین حملات را بگیریم.”

در نتیجه حملهء تروریستی سه شنبه هفتهء گذشته در شهر کابل بیش از ۳۰۰ تن کشته و زخمی شدند.

پس از آن طالبان مسئولیت این حمله را بدوش گرفته و حکومت افغانستان گفت که این حمله را گروه حقانی به کمک اداره استخبارات نظامی پاکستان یا آی اس آی انجام داده است.

سخنگوی قوماندانی نیروهای مسلح امریکا و ناتو در افغانستان در ادامه صحبت خود با رادیو آزادی گفت، این حمله انتحاری نشان داد که تروریستان توان حملات بزرگ را در قلب پایتخت و شهر های بزرگ دارند.

فریناندو ایستریلا این مقام نظامی نیروهای بین المللی در افغانستان گفت، آنها اطلاعات موثق استخباراتی دارند که شماری از اعضای مشکوک گروه طالبان و شبکه حقانی در چهار اطراف کابل حملات انتحاری را در پلان دارند:”آنها پلان حمله انتحاری را در شهر کابل و اطراف آن در نظر دارند. ما سه شنبه گذشته شاهد بودیم که چگونه تروریستان نسبت به گذشته توان حمله نیرومند را دارند. پس ما می‌خواهیم که همه مردم در پیدا کردن این افراد مظنون ما را کمک کنند. ما با حکومت افغانستان و همکاری نیروهای امریکایی در جستجوی تروریستان مظنون هستیم.”

شمارهء تیلفون های به نشر رسیده که اگر کسی معلومات در این باره بدست می آورد، زنگ بزند

در خبرنامه نیروهای مشترک، شمارهء تیلفون های به نشر رسیده که اگر کسی معلومات در این باره بدست می آورد، زنگ بزند و یافته های خود را با نیروهای بین المللی شریک سازد.

فریناندو ایستریلا سخنگوی قوماندانی عمومی نیروهای بین المللی در افغانستان از ارائه جزئیات بیشتر در این مورد خودداری کرد، اما افزود که آنها امکانات تشخیص معلومات درست و نادرست را دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، حمله ، انتحاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.