سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتراض مردم عربستان به طرح چشم انداز 2030 دولت

مردم عربستان، که از مشکل بیکاری شدید رنج می برند، با طرح اعطای گرین کارت مخالفت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛به نقل از الخلیج الجدید، اولین موج اعتراض مردم عربستان به طرح "چشم انداز 2030 " این کشور، در شبکه های مجازی و اجتماعی منعکس شد.

فعالان در شبکه های اجتماعی به طرح اعطای "گرین کارت"  اعتراض کردند. مردم عربستان عبارتی را با عنوان "ملت بر ضد گرین کارت" منتشر کردند. صدای اعتراض عربستانی ها بازتاب وسیعی در میان مردم جهان داشت. 35 هزار کامنت در خصوص این عبارت در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

معترضان به طرح گرین کارت خواستار رفع مشکل بیکاری در کشور و ندادن امتیازات بیشتر به بیگانگان شدند.

یکی از معترضان نوشته بود: "اگر بیگانگان خیری داشتند کشور خود را آباد می کردند. کشورهایی که پر از فساد و رشوه است. در حال حاضر رشوه در "جده" بیداد می کند. این بیگانگان فرهنگشان را به کشور ما وارد کردند."

فرد دیگری نوشته بود: "از خدا می خواهیم این طرح اجرایی نشود و به شکست بیانجامد. این طرح بر خلاف مصلحت مردم عربستان است."

معترض دیگری به نام  ولید الولید نوشته بود: "این طرح آثار زیانبار فرهنگی، اجتماعی و تربیتی بر جامعه دارد و موجب افزایش بیکاری جوانان عربستانی می شود."

"محمد بن سلمان" -- وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان -- در "چشم انداز 2030" این کشور از اجرای طرح اعطای گرین کارت به مردم دیگر کشورها برای زندگی طولانی در عربستان و سرمایه گذاری در این کشور خبر داد.

طرح گرین کارت برای اولین بار در آمریکا در سال 1990 اجرا شد. هدف از اجرای این طرح اعطای فرصت های زندگی و مهاجرت به مردم کشورهایی بود که امکان سفر به آمریکا را ندارند.

بر اساس گزارش، مرکز آمار و سرشماری عربستان، در حال حاضر حدود 10 میلیون خارجی در عربستان زندگی می کنند. این تعداد 33 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می دهد. جمعیت عربستان در حدود 30 میلیون نفر است.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۶:۳۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
این بدبختها بجز نفت چه چیزی دارند؟ جمعیت که از اجانب تشکیل شده، سیاست که دیکته شده آمربکا و اسراییل است،
صنعت که ندارند،.