وی، با اشاره به راهکارهای بهبود وضعیت افزود: باید بدنبال یک صنعت خودروسازی ملی در کشور باشیم چرا که آن چیزی که تاکنون تحت عنوان این مدل داشته ایم بیشتر به شعار تبدیل شده و باتوجه به نام گذاری امسال باید اقدام مثبتی در حوزه اجرا صورت بگیرد.
این کارشناس اقتصادبین الملل در ادامه خصوصی سازی نشدن صنعت خودروسازی و رقابتی نبودن را از عوامل بازدارنده ذکر کرد و گفت: این عوامل سبب شده صنعت خودرو دچار مشکلات شود.
طاهری گفت: متاسفانه رویکرد پیشرفت در حوزه خودرو، مناسب نبوده و برنامه ریزی های این صنعت نیازمند یک بازنگری درست و منطقی است و باید تلاش شود که در مسیر شعار اقتصاد مقاومتی عمل حرکت کنیم.
وی در ادامه عنوان کرد: یکی از مشکلات اصلی دیگر در این صنعت عدم مدیریت در بهره گیری از شیوه های جدید است که رفع این معضل باید در اولویت اصلی قرار گیرد.
طاهری با اشاره به عملکرد این بخش در حوزه بین الملل ادامه داد: متاسفانه بسیاری از قراردادهایی که تاکنون با کشورهای آسیانه میانه بسته شده نتیجه مطلوبی را به همراه نداشته است.
این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: سرمایه گذاری دولت در تربیت دانشجویان رشته های مرتبط با خودروسازی، باید مطابق با استانداردهای روز دنیا باشد تا این صنعت همگام با تکنولوژی های نوین حرکت کند.
وی تاکید داشت: در همه کشورها زمانی که صنعتی دچار مشکل شود اتاق فکری برای رفع موانع تشکیل می شود تا براساس آن بتوان چالش های موجود را برطرف ساخت.
طاهری افزود: درشرایط کنونی نیز بایستی کمیته ویژه دولت تشکیل شده و تنها از کارخانجات سودآور و تولید با کیفیت حمایت شود.
این کارشناس اقتصاد بین الملل در ادامه با اشاره به اینکه از تجربیات دیگر کشورها می توان برای بهبود این صنعت استفاده کرد گفت: متاسفانه در این حوزه، قوانین مناسبی در راستای جذب سرمایه خارجی وجود ندارد.
انتهای پیام/