سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

استفاده از ظرفیت بالای سمن ها در تقویت برنامه های فرهنگی در ورزش

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان بر همکاری و مشارکت بیشتر هیات های ورزشی با سازمان های مردم نهاد در استان تاکید کرد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ اسداله ربانی‎مهر در جمع روسا و نواب رئیس هیات های ورزشی استان خاطرنشان کرد: هیات های ورزشی از ظرفیت بالای سمن ها در تقویت فرهنگ در حوزه های مختلف ورزش استفاده کنند.

وی افزود: موضوعات فرهنگی در ورزش دارای خلاء جدی است و اگر مربیان و هیئت های ورزشی در کار خود خلوص نیت و اعنتقاد قلبی در انجام امور فرهنگی نباشد کارها پیش نمی رود.
ربانی اظهار داشت: برنامه های اخلاقی و فرهنگی باید موثر و عملیاتی باشد به گونه ای که در ارزیابی ها خود را نشان دهد و ضزرورت دارد در حفظ و تقویت موضوعات فرهنگی تلاش جدی تر و موثر تری به عمل آید.

اسدالله ربانی مهر با اشاره به اینکه الگوسازی یکی از روشهای رایج و موفق در اشاعه یک فرهنگ در جامعه است و باید از ظرفیت پیشکسوتان، مربیان اخلاقی، قهرمانان ورزشی و افراد شاخص در مسیر موضوعات فرهنگی و اخلاقی بهره گرفت و برای آن برنامه غالب تعریف کرد.

وی با بیان اهمیت توجه به مساله فرهنگ در ورزش بیان داشت: تهیه آمار و اطلاعات و رصد وضعیت موجود فرهنگی در فضاهای ورزشی از نکات مهمی است که باید با استمرار در جلسات فرهنگی در این حوزه کسب شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان توجه به برنامه های بلند مدت در حوزه فرهنگی ورزش را ضروری دانست و عنوان کرد: از فرصت برنامه های کوتاه مدت نیز نباید غافل شد و باید از ظرفیت مربیان و موثرین در ورزش برای توسعه فرهنگ ورزش استفاده شود.

ربانی مهر ادامه داد: منشور اخلاقی در ورزش از دیر باز در فضاهای ورزشی موجود بوده است که سبب شکل گیری بنیادین برخی خصوصیات و فرهنگ ها در ورزشکاران پیشکسوت شده است و این مهم نشان از اهمیت مقوله فرهنگ در ورزش است.

وی با اشاره به بحث جذب جوانان به ورزش با استفاده از فضاهای عمومی موجود در جامعه گفت: فضای پارکها و برخی اماکن عمومی که جوانان در آنجا ورزش می کنند خود آبستن حوادث ناگواری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون فرهنگی و امور جوانان استان با اشاره به تاثیر گذاری فرهنگ در ورزش بیان کرد: باید بتوانیم از طریق ورزش هنجارها و ارزشهای اخلاقی را توسعه دهیم.

وی گفت: قهرمانان درمقوله فرهنگی ورزش تاثیر زیادی دارند واگر قراراست برنامه فرهنگی برای ورزشکاران تدوین شود باید از حضور و نظرات نماینده ورزشکاران، داوران و مربیان ورزش مدارس در کارگروهی فرهنگی ورزش استفاده شود.

ربانی مهراضافه کرد: مربیان مهم ترین الگوی فرهنگی برای ورزشکاران هستند که نوع پوشش و برخورد آنها برای ورزشکاران مهم است.

وی با اشاره به فعالیت 300 سمن در استان همدان تصریح کرد: از این تعداد 75 سمن در اداره کل ورزش و جوانان استان فعالیت دارند.

ربانی‎مهر بر همکاری و مشارکت بیشتر هیات های ورزشی با سازمان های مردم نهاد در استان تاکید کرد و خاطر نشان کرد: هیات های ورزشی از ظرفیت بالای سمن ها در تقویت فرهنگ در حوزه های مختلف ورزش استفاده کنند.

انتهای پیام/د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.