سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

افتتاح پايگاه جديد جاده‎اي كوهين شهرستان كبودراهنگ

پايگاه جديد جاده‎اي كوهين شهرستان كبودراهنگ به مناسبت هفته سلامت افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ پايگاه جديد جاده‎اي كوهين شهرستان كبودراهنگ با حضور رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه و هیئت همراه، فرماندار شهرستان، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کبودراهنگ و اهالی روستای کوهین بر اساس برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته سلامت در دانشگاه توسط فوریت‎های پزشکی شهرستان کبودراهنگ افتتاح شد.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه، افتتاح پایگاه جاده‎ای کوهین را براساس تفاهمنامه بين معاونان درمان و بهداشتي وزارت متبوع اعلام کرد که با جذب نیروی شرکتی و اختصاص یک دستگاه آمبولانس تويوتاهايس سهميه دريافتي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به مردم منطقه خدمت‌رسانی می‌کند.

حبیب معصومی افزود: این پایگاه جاده‌ای با 70 مترمربع مساحت دارای سرويس كامل اسكان برای کارکنان عملياتي پايگاه است و در مرکز بهداشتی _ درمانی کوهین قرار دارد.

وی، اعتبار هزینه شده برای خودروی عملیاتی این پایگاه را 2 میلیارد و 500 میلیون ریال دانست و گفت: پایگاه امداد جاده‌ای کوهین، مسيرهاي كبودراهنگ _ غارعليصدر، كوهين – لالجين و محورهاي روستايي اطراف را تحت پوشش دارد و در مجاورت پایگاه‌های شهري كبودراهنگ، جاده‎اي گل‎تپه، جاده‎اي لالجين و جاده‎اي غار عليصدر خدمت‌رسانی می‌کند.

معصومی ادامه داد: مركز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه در حال حاضر داراي 47 پايگاه عملياتي در استان است كه پوشش خدمات امدادي در شهرها و جاده‎هاي استان را با 350 نيروي عملياتي ورزيده حرفه‌اي، 86 دستگاه آمبولانس، يك فروند بالگرد، يك دستگاه اتوبوس‎آمبولانس و ارتباط بي‎سيم به طور فراگير در استان از طريق تلفن نام‎آشناي 115 به صورت شبانه‎روزی در تمام ايام سال ارائه می‌کند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه با بیان اینکه علاوه بر اين پايگاه، در سال 95 برای راه‌اندازي پايگاه‎هاي شهري 9 همدان، حسن‎قشلاق بهار، علوي ملاير و آب‎مشكين كبودراهنگ برنامه‎ريزي شده است، افزود: با راه‎اندازي اين پايگاه، تعداد پايگاه‎هاي شهرستان كبودراهنگ به 7 افزایش یافت و با راه‎اندازي پايگاه آب‎مشكين و جا به جايي پايگاه كوريجان از شهرستان همدان به اين شهرستان، این تعداد به 9 پايگاه مي‎رسد که شهرستان کبودراهنگ، دومين شهرستان استان از اين نظر است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.