سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظارت جدی سازمان غذا و دارو بر سلامت نان/ فرآیند فرهنگ سازی استفاده از نان صنعتی زمان‌ بر است

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی وزارت بهداشت از نظارت های سازمان غذا و دارو بر سلامت نان خبر داد.

بهروز جنت مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص فرهنگ سازی در زمینه استفاده از نان‌های صنعتی گفت: از آنجایی که نان قوت عام مردم است برای فرهنگ سازی استفاده از نان‌های صنعتی به جای نان‌های سنتی زمان زیادی لازم است.

وی افزود: از یک سو صنعت کشور به سمت توسعه نان‌های صنعتی پیش می‌رود و از سوی دیگر تولید نان‌های سنتی به سمت کاهش و به حداقل رساندن آسیب ها می‌رود همانطور که در گذشته نانوایی ها از مازوت استفاده می‌کردند و مردم باقیمانده نفت اسپری شده روی نان را می خوردند اما به تدریج تغییراتی برای اصلاح روند پخت نان اعمال شد.

جنت عنوان کرد: سازمان غذا و دارو بر روی سلامت آرد نانوایی ها و نحوه ی پخت نان نظارت دارد و با هر گونه تخلفی برخورد می کند اما بخشی از نظارت ها در خصوص نان به سازمان استاندارد مربوط می شود و در حوزه اختیارات سازمان غذا و دارو نیست.

وی با بیان اینکه 25 سال گذشته خیار شورهای زیتونی را جایگزین خیار شورهای معمولی کردند و 5 تا 6 سال برای پذیرش آن زمان برد، عنوان کرد: در گذشته برای تهیه خیار شور از کات کبود و سولفات مس استفاده می شد که با دخالت وزارت بهداشت و سازمان غذاو دارو کات کبود از این فرآیند به طور کامل حذف شد.

وی ادامه داد: ابتدا مردم فکر می‌کردند که این خیار شورها مصنوعی هستند اما به تدریج  و با فرهنگ سازی هایی که صورت گرفت، آنها را پذیرفتند.

جنت در پایان گفت: تغییر الگوی تغذیه ای مردم به ویژه در مورد قوت عام آنها دشوار و زمان بر است و نمی‌توان انتظار حل آن در زمان کوتاه را داشته باشیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.