سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

رفسنجان به صادرکننده اسب تبدیل می شود

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه در این شهرستان 2 هزار و 500 رأس اسب در باشگاه‌ها و مراکز تولید و پرورش اسب نگهداری می شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ حمید ملانوری با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌هایی که در کنار گردشگری رفسنجان مطرح اشت صنعت اسب است  افزود: این صنعت از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب این شهرستان  جوانان و علاقه‌مندان زیادی را به‌ خود مشغول کرده است به گونه ای که سالانه حدود 500 رأس اسب به جمعیت اسب‌های این رفسنجان افزوده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز که چرخه صنعت راکد مانده و کارخانه‌ها یکی پس از دیگری نیروهای خود را تعدیل کرده و از رونق تولید و اشتغالزایی در صنایع فلزی و غیر فلزی چندان خبری نیست، صنعت اسب و گردشگری بازار داغی پیدا کرده و روز به‌روز بر گرمای آن افزوده می‌شود.

ملانوری با اشاره به اینکه تولید اسب‌های اصیل در رفسنجان این شهرستان را به قطب پرورش اسب تبدیل کرده است، تصریح کرد: اسب‌های اصیل و زیبایی در این شهرستان وجود دارد که در کشور معروف و دارای رتبه‌های برتر هستند و در واحدها و باشگاه‌های متعدد پرورش می‌یابند.

وی از 36 واحد پروش اسب و باشگاه سوارکاری در رفسنجان خبرداد و تصریح کرد: سه باشگاه سوارکاری در زمینه ورزش اسب‌ سواری فعالیت می‌کنند که در مسابقات مختلف شرکت دارند.

ملانوری گفت: اقداماتی در حوزه ارتباط بین تولیدکنندگان اسب با مراکز خارج از کشور انجام شده است که هم برای صادرات برنامه‌ریزی شود و هم در جشنواره‌ها از تولیدکنندگان و داوران خارجی استفاده شود که مقدمات کار در این زمینه فراهم شده و با توسعه این صنعت همزمان صادرات اسب داریم.

فرماندار رفسنجان از حمایت اسب‌داران در راستای رونق این صنعت اشاره کرد و افزود: برای نجات اقتصاد شهرستان از تولیدکنندگان به‌ویژه صنعت اسب حمایت می‌کنیم، زمین در اختیارشان گذاشته و تسهیلات ارزان‌قیمت نیز به متقاضیان ارائه می‌دهیم.

ملانوری با اشاره به اینکه هر واحد تولید و پرورش اسب حداقل 10 نفر مشغول به‌کار دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 500 نفر در زمینه اسب مشغول به‌کار هستند.
انتهای پیام/ح
برچسب ها: اسب ، صنعت ، صادرات ، پرورش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.