سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

همسر آزاری تهدیدی بر سلامت جامعه

یک جامعه شناس گفت: همسر آزاری از آسیب های اجتماعی است که در سالهای اخیر بیشتر از هر زمان دیگری به چشم می خورد و موجب تخریب بنیان خانواده می گردد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  فاطمه میرزایی گفت : خانواده یکی از مهم ترین نهاد های اجتماعی است که سعادت جامه در گرو سلامت خانواده میباشد اما متا سفانه همسر آزاری یکی از آسیب های اجتماعی پنهان است که معمولاًدر محیط بسته خانه شکل می گیرد و موجب از هم گسیختگی کانون خانواده میشود.


میرزایی  با اشاره باه اینکه خشونت فیزیکی و بدنی ، مانند ضربه زدن با اشیای منزل و ضرب وشتم همسر ،خشونت کلامی مانند تحققیر ، بهانه جویی نسبت به چهره و شرایط جسمانی زن و ابراز تنفر نسبت به  بستگان از جمله همسر آزاری های شایع است افزود خشونت های اجتماعی ازجمله منع اشتغال و تحصیل و در معرض فحشاءو فساد قرار دادن به خاطر اعتیاد از مهمترین همس آزاری مردان نسبت به زنان است .

وی با بیان اینکه ریشه های  همسر آزاری علاوه بر اختلالات روحی و روانی میتواند فشار های محیطی از قبیل فشار های مالی ،اقتصادی ، عدم علاقه زوجین به هم ، اعتیاد به الکل و مواد مخدر ، شک وترس از خیانت و تربیت نادرست باشد گفت ریشه های همسر آزاری در دوران طفولیت در ذهن نقش میبندد ودر بزرگسالی به فعل برسد .

میرزایی اظهار داشت: همسر آزاری میتواند سر چشمه بسیاری از بیماری های روحی وروانی ،افسردگی ،اضطراب ، سردرد ، ناراحتی های قلبی و گوارشی گردد و همچنین در این خانواده ها رفتار های تهاجمی ،مشکلات تحصیلی ،پرخاشگری ، افسردگی و شب ادراری زیاد دیده می شود .

وی برای پیشگیری از همسر آزاری مشاوره های قبل و بعد از ازدواج و آموزش مهارت های زندگی به زوج های جوان تفکیک نقش و وظایف افراد در خانواده تقویت اعتقادات و باورهای دینی و همچنین تقویت روحیه گذشت و فداکاری را از راههای پیشگیری از همسر آزاری عنوان کرد .

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.