سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نصب چراغ راهنمای سلامت بر روی تمامی محصولات غذایی در خراسان رضوی

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تا پایان امسال چراغ راهنمای سلامت بر روی تمامی محصولات غذایی و صنعتی در خراسان رضوی نصب می شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، دکتر محمد رضا صابری در همایش بزرگداشت هفته سلامت افزود: نصب چراغ راهنمای سلامت بر روی محصولات غذایی به منظور آگاهی و کمک به مصرف کنندگان برای شناسایی وی‍ژگیهای تغذیه ای به صورت ساده، شفاف و قابل درک و به منظور ارتقای سلامت جامعه در حال اجراست.

وی بیان کرد: این طرح از سال 1394 در خراسان رضوی همزمان با کشور آغاز شده است و تا پایان سال 1395 بر اساس تاکید وزیر بهداشت، تمام محصولات غذایی باید این برچسب را داشته باشند.

وی گفت: تاکنون 50 درصد از مواد غذایی در خراسان رضوی و کشور مجهز به برچسب چراغ راهنمای سلامت شده اند.

دکتر صابری تصریح کرد: در قالب چراغ راهنمای سلامت ارزش غذایی مواد غذایی به لحاظ قند، چربی، نمک، اسیدهای چرب ترانس و پروتئین همانند چراغ راهنما با سه رنگ سبز، قرمز و زرد مشخص شده است.

به گفته وی، رنگ قرمز، زرد و سبز به ترتیب نشان دهنده زیاد بودن، متوسط و اندک بودن موادی شامل نمک، قند، پروتئین، چربی و اسیدهای چرب ترانس در یک محصول غذایی است.

در این مراسم از نماد سلامتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با نامهای "سیب و سیبا" که توسط "مهدی چوپان زاده بیک" دانش آموز آموزشگاه شاهد شهید چمران مشهد طراحی شده است ، رونمایی شد.

انتهای پیام//



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.