سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

زنگ سلامت در مدارس استان سمنان نواخته شد

طرح تربيت سفيران سلامت با محوريت مدارس در استان سمنان اجرا می شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مديرکل آموزش وپرورش استان سمنان گفت: توجه به مقوله ورزش و مراقبت ازسلامتي يکي از نکات جدي و بيانگر احساس خوب در افراد است.
محمد رضا جهان با تاکيد بر اهميت مراقبت از سلامت جسمي ‌و روحي به ويژه در دوران حساس کودکي و نوجواني افزود: مراقبت از سلامتي از بزرگترين سفارش‌هاي دين مبين اسلام است و موضوع سلامت جسم و روان از ابتداي تولد انسان تا آخر عمر، همواره مهم و حياتي بوده و فرهنگ خود مراقبتي بايد از همان دوران کودکي و در مدارس نهادينه شود.
مديرکل آموزش وپرورش استان سمنان تصريح کرد: توجه به اصل نظافت و بهداشت از ديگر عواملي است که نقش موثري در حفظ سلامت دارد.
وی افزود: سلامتي از نعمت‌هاي ارزشمندي است که خداوند در وجود انسان‌ها به وديعه گذاشته و انسان بايد در حفظ آن تلاش نمايد. وي اظهار داشت: طرح تربيت سفيران سلامت با محوريت مدارس در راستاي اجراي برنامه‌هاي ارتقاي سلامت و آگاهي بخشي به دانش آموزان و مردم جهت انجام راهکارهاي خود مراقبتي درشهرستان اجرا مي‌شود.
جهان اظهار داشت: در اين طرح حدود 800 دانش‌آموز دختر و پسر در 70 مدرسه دوره متوسطه دوم استان سمنان به عنوان سفيران سلامت مدرسه‌ها در راستاي اجراي برنامه‌هاي ارتقاي سلامت و آگاهي بخشي به ديگر دانش‌آموزان و عموم مردم جهت انجام راهکارهاي خودمراقبتي مشارکت مي‌کنند.
مديرکل آموزش وپرورش استان سمنان اظهار داشت : ارتقاي سلامت از طريق بهره‌گيري از ظرفيت آموزش همسالان، تقويت مديريت سلامت محور در مدارس، آموزش مفاهيم سلامت و توانمندسازي، تقويت روحيه مسئوليت پذيري، تقويت خودباوري و اعتماد به نفس در‌ دانش‌آموزان، استفاده از نظر دانش‌آموزان و ايجاد رابطه‌اي مستحکم بين خانواده و مدرسه در امر سلامت از جمله اهداف طرح سفيران سلامت است.
جهان تصریح کرد: دانش‌آموزان به عنوان سفيران سلامت در تامين سلامت فردي و اجتماعي سهيم بوده و مي‌توانند در داشتن جامعه اي سالم مشارکت داشته باشند.
انتهای پیام / د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.