سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عسگری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

راه‌اندازی ستاد اقتصاد مقاومتی در سال 95

معاون هماهنگی برنامه بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی با ریاست استاندار تهران برای اجرای 12 برنامه‌ محوری که اولویت این سازمان است راه‌اندازی شد.

نوربخش عسگری معاون هماهنگی برنامه بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با اولویت‌های سازمان با توجه به شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل سال 95 اظهار داشت: براساس سخنان مقام معظم رهبری 12 برنامه محوری را برای استان تهران تعیین کردیم و به همین جهت ستاد اقتصاد مقاومتی با ریاست استاندار راه‌اندازی شد.

وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به عنوان دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی و بر اساس 12 برنامه محوری وظایفی را برای دستگاه‌های اجرایی مشخص کرده است و نقش مدیران و مسئولان بخش‌های مختلف تعیین شده است.

معاون هماهنگی برنامه بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: یک برنامه عملیاتی با شاخص‌های مشخص ابلاغ می‌شود که بر پایه آن هم مدیران و هم دستگاه‌های اجرایی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

عسگری در ادامه تصریح کرد: اولویت سازمان در سال 95 در قالب 12 برنامه محوری خواهد بود.

وی در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل افزود: به منظور تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل همایش‌ها و جلساتی را برگزار کردیم چرا که معتقدیم با منابع عمومی و بودجه عمومی دولت این حجم از پروژه‌ها قابل انجام نیست و به اتمام نخواهد رسید.

معاون هماهنگی برنامه بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: به منظور اجرای 41 پروژه از سرمایه‌‌گذاران 24 کشور خارجی با ارائه مشخصات این پروژه‌ها در قالب کتاب و برگزاری کارگاه‌ها دعوت کردیم.

عسگری در ادامه تصریح کرد: حدود 10 تا 11 تفاهم‌نامه نیز با سرمایه‌گذاران امضا کردیم که در صورت بررسی شرایط پروژه‌ها و رسیدن آن‌ها به یک نتیجه نهایی قراردادی منعقد خواهد شد و این پروژه‌ها را به آن‌ها واگذار خواهیم کرد.

وی افزود: بعد از ارائه لایحه برنامه ششم به مجلس شورای اسلامی و با توجه به سیاست‌های برنامه ششم که شامل برنامه‌های راهبردی، کلی و برنامه‌های عملیاتی است، برای موضوعات خاص و مسئله محور مد نظر دولت و سازمان مدیریت کشور و تمام مسئولان اجرایی مثل آب، محیط زیست و... نیز باید توجه شود چرا که در صورت عدم توجه به این قبیل مسائل، معضلات کشور دو چندان شده و با بحران جدی مواجه خواهیم شد.

معاون هماهنگی برنامه بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: در همین راستا بحث آمایش استان را که مرحله اول آن را به اتمام رسیده است و برای مرحله دوم آن نیز اهداف بنیادی خود را تعریف کرده‌ایم، در شورای برنامه‌ریزی مطرح کردیم.

عسگری در پایان گفت: بر همین اساس تمامی نظرات دستگاه‌ها را ارزیابی می‌کنیم تا بتوانیم تمامی اهداف بنیادین مربوط به استان تهران را که نقش مهمی در پیشرفت و توسعه آن دارد را به مرحله نهایی برسانیم.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.