سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

بررسی راهكارهای تقويت گردشگری مذهبی در اصفهان

در اولين نشست كميته گردشگري مذهبي استان اصفهان راهكارهاي تقويت گردشگري مذهبي در این استان بررسي شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان اظهار کرد: با نصب تابلوهاي راهنما و آموزش افراد علاقمند بعنوان راهنماي گردشگري مذهبي، مسيرهاي جديد گردشگري برای توسعه گردشگري مذهبي استان، هماهنگي هيات امناي مكان هاي مذهبي و متبركه مشخص شد.

محسن يار محمديان با تاكيد بر ضرورت توجه به توان بالقوه استان در عرصه گردشگري مذهبي افزود: نزديك به 780 بقعه متبركه، گلستان هاي شهدا و زائرسراها در سطح استان وجود دارد که لازم است طرح ساماندهي اين مكان هاي مذهبي در دستور كار قرار گيرد.

وي گفت: بخش هايي كه به نوعي با گردشگري مذهبي و معنوي در ارتباط هستند، با تعامل و همكاري با سازمان ميراث فرهنگي مي توانند به ساماندهي گردشگري مذهبي استان و رسيدگي به وضعيت بقاع متبركه و زائر سراها كمك كنند.

وي تصريح كرد: با درجه بندي اين مكان ها و قراردادن آنها در حوزه محورهاي گردشگري استان و اعلام به تورها و آژانس هاي مختلف در قالب بسته هاي سفر مي توان به رونق اين بخش كمك كرد.

كميته گردشگري مذهبي استان اصفهان را نمايندگان اداره كل اوقاف، بنياد شهيد و امور ايثارگران، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي و نماينده انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي كميته گردشگري مذهبي استان اصفهان تشكيل مي دهند.

استان اصفهان با داشتن 718 امامزاده رتبه سوم كشوري را از نظر تعداد امامزادگان به خود اختصاص داده است. 



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.