سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

پیش بینی ۳۴۴ شعبه اخذ رأی برای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

برای برگزاری مرحله دوم انتخابات دهمين دوره مجلس شورای اسلامي در دو حوزه انتخابيه استان چهارمحال و بختیاری، ۳۴۴ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ معاون سیاسی امنیتی استاندار و رئيس ستاد انتخابات چهارمحال و بختياری گفت: از اين تعداد، ۲۴۸ شعبه براي حوزه انتخابيه شهرستان های اردل، فارسان، كيار و كوهرنگ، و ۹۶ شعبه اخذ رأي براي حوزه انتخابيه شهرستان بروجن پيش بيني شده است.
 
خدابخش مرادي افزود: شش هزار نفر عوامل اجرايي، نظارتي، امنيتي و انتظامي نیز براي برگزاري اين مرحله از انتخابات مشاركت دارند.  
 
گفتني است؛ انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و مرحله اول انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، جمعه ۷ اسفند ۹۴، همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

در این مرحله از انتخابات، آیت الله علیرضا اسلامیان، برای دومین بار و با کسب بیشترین آراء، به عنوان نماینده استان چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد.

همچنین در حوزه انتخابيه شهرستان های شهركرد، سامان و بن، اردشير نوريان، و در حوزه انتخابيه شهرستان لردگان، محمد خالدی سردشتی با كسب اکثریت آرا، به مجلس دهم راه يافتند.

در حوزه انتخابيه شهرستان بروجن هم از مجموع ۶۴ هزار و ۱۸۰ رأی، خديجه ربيعی با كسب ۱۶ هزار و ۶۴۲ رأی و علی نادری فر با ۱۰ هزار و ۱۰۸ رأی به مرحله دوم راه يافتند.

همچنین در حوزه انتخابيه شهرستان های اردل، فارسان، كوهرنگ و كيار نیز از مجموع ۱۴۹ هزار و ۵۸۳ رأی مأخوذه، علي كاظمی با ۲۱ هزار و ۶۷۸ رأی و قدرت الله حمزه شلمزاری با ۱۸ هزار و ۶۹۱ رأی به مرحله دوم راه پيدا كردند.

استان چهارمحال و بختیاری با ۹ شهرستان و ۸۹۵ هزار و ۲۶۳ نفر جمعیت، دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری و ۴ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

از مجموع ۱۴۶ داوطلب ثبت نامی مجلس دهم در چهارمحال و بختیاری، ۷۷ نفر تأیید صلاحیت شدند و یک داوطلب نیز از حوزه های انتخابیه خارج از استان، به چهارمحال و بختیاری منتقل شد، که در مجموع ۵۶ نفر انصراف دادند، ۴۳ داوطلب رد صلاحیت شدند، و ۴۸ نفر در عرصه رقابت باقی ماندند.

مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، جمعه آینده ۱۰ ارديبهشت ماه ۹۵، همزمان با سراسر کشور، در ۲ حوزه انتخابیه شهرستان های اردل، فارسان، كيار و كوهرنگ، و حوزه انتخابيه شهرستان بروجن در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.

انتهای پیام/ض
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.