سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

کشف لایه های باستانی متعلق به دوران پارینه سنگی

2 لایه باستانی مربوط به دوران پارینه سنگی میانی و نوین در کرمانشاه کشف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،؛کاوش نجات‌بخشی مجموعه غار و پناهگاه صخره‌ای «یوان» در کرمانشاه که بخشی از کف آن تخریب شده، منجر به کشف دو لایه باستانی مربوط به دوران پارینه سنگی میانی و نوین شد.

سرپرست هیات کاوش این محوطه تاریخی اعلام کرد: کاوش نجات بخشی مجموعه غار و پناهگاه صخره‌ای «یوان» استان کرمانشاه در چارچوب طرح مطالعاتی پیش از تاریخ با عنوان ردیابی دوره انتقالی پارینه سنگی میانی به پارینه سنگی نوین در منطقه مرکزی زاگرس غربی انجام شد.

 سامان حیدری گوران گفت: مجموعه غار و پناهگاه صخره‌ای یوان در فاصله 35 کیلومتری شمال غرب شهر کرمانشاه در مسیر شهرستان کامیاران و در درون دره رازآور و حاشیه سمت راست از روستای یوان قرار دارد.

وی افزود: پس از موافقت پژوهشکده باستان شناسی با این طرح پژوهشی کاوش در این مکان آغاز و با انجام گمانه‌ای با مساحت 7 متر مربع و عمق متوسط 2 متر در این مکان، دو لایه باستانی مربوط به دوران پارینه سنگی میانی و نوین کشف شد.

 فناوری غالب در میان دست‌افزار‌های سنگی دوره پارینه سنگی، میانی، پناهگاه صخره‌ای «یوان لوالوا» و در دوره پارینه سنگی نوین ساخت تیغه و ریز تیغه است.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، کشف ، لایه ، باستانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.