سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

ورودگونه های جانوری منطقه کلاه قاضی به پارک کوهستانی بهارستان

سازه های سنگی و سیمانی که نماد گونه های جانوری منطقه کلاه قاضی هستند در پارک کوهستانی کلاه قاضی بهارستان نصب شدند.

مدیر روابط عمومی شهر بهارستان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: شهرداری بهارستان با اعتبار بالغ بر 180 میلیون تومان اقدام به نصب گونه هایی از حیوانات موجود در منطقه پارک کوهستانی بهارستان به صورت سازه های سنگی و سیمانی کرده است.

حمید اشرفی با تاکید بر اینکه ارتفاعات کلاه قاضی یکی از بهترین زیستگاه های حیات وحش در ایران است افزود: هم اکنون 17 گونه پستاندار از جمله بز، پازن، آهوی ایرانی، پلنگ ،روباه و 46 گونه پرنده مهاجر و بومی از قبیل سارگپه،عقاب طلایی، تیهو، قمری، چکاوک و11 گونه خزنده شامل لاک پشت، مار شاخ دار ایرانی، مار قیطانی، بزمجه و یک گونه دو زیست در این منطقه شناسایی شده اند.

وی در ادامه از اجرای طرح های جدید برای هویت بخشی شهر بهارستان و حفاظت از زیستگاه حیات وحش منطقه خبر داد گفت: طرح آماده سازی پارک جنوب بهارستان از جمله اقدامات شهرداری در این زمینه خواهد بود.

پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی با مساحت افزون بر 50000 هکتار در جنوب شرقی بهارستان واقع شده است و در طول تاریخ مخصوصا در زمان صفویه و قاجاریه، تفرجگاه و شکارگاه پادشاهان ایران بوده است. 




انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.