سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیستان وبلوچستان؛

صدور 17 فقره گواهی کشف با ذخایر قطعی یک میلیون و 85 هزار تن در سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان با دارا بودن معادن غنی منیزیت در انتظار سرمایه گذاران جهت راه اندازی صنایع معدنی می باشد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، میرشکار افزود: هر چند سنگ های غنی از منیزیم در بسیاری از نقاط ایران یافت می شود اما بیشتر ذخایر منیزیت ایران در خاور ایران یعنی در جنوب خراسان و استان سیستان و بلوچستان قرار دارد .
میرشکار در ادامه بیان کرد: منیزیت در تهیه ی اکسید منیزیم و فلز منیزیم مصرف می شود و اکسید منیزیم در ساخت آجر نسوز برای پوشش داخلی کوره های الکتریکی که تا دمای 3000 درجه را تحمل می کنند و همچنین در تهیه ی فرآورده های شیمیایی ، کود شیمیایی و ابریشم مصنوعی به عنوان عایق الکتریکی و نیز در صنایع کاعذ سازی مصرف دارد .
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در استان ذخایر غنی منیزیت وجود دارد و تا کنون نیز 17 فقره گواهی کشف با ذخایر قطعی یک میلیون و 85 هزار تن و تعداد 12 فقره پروانه بهره برداری با ذخایر قطعی 521 هزار تن و یک فقره پروانه اکتشاف صادرگردیده موقعیت بسیار ایده آلی به جهت سرمایه گذاری و ایجاد صنایع معدنی در این زمینه را داراست .
میرشکار از شرکت های دولتی و خصوصی توانمند دعوت کرد که با سرمایه گذاری در این پروژه ها استفاده بهینه از منابع خدادادی کشور نموده و ذخایر معدنی را با ارزش افزوده وارد بازارهای داخلی و خارجی نمایند .
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان  دارای معادن غنی می باشد استفاده صحیح از این مزیت ها می تواند یک عامل مهم در رفع بیکاری و مشکل گرانی ، رکود ، مسائل اجتماعی و اقتصادی قلمداد گردد و نقش مهم و سازنده ای را در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ایفا نماید.
انتهای پیام/گ
برچسب ها: صدور ، گواهی ، کشف ذخایر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.