سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحقق اقتصاد مقاومتی با برگزاری جشنواره ملی دانایی خلیج فارس

جشنواره ملی دانایی خلیج فارس با هدف شناسایی ایده‌های برتر در زمینه نفت، گاز، پتروشیمی و ترویج نوآوری در این زمینه‌ها راهی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، دکتر حبیب رستمی رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس در نشست خبری ششمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس گفت: این جشنواره از سال 90 به همت پارک علم و فناوری استان بوشهر فعالیت خود را آغاز کرد و هر سال همزمان با روز ملی خلیج فارس برگزار می‌شود.

وی افزود: محور جشنواره فناوری‌های برتر در زمینه نفت،گاز و پتروشیمی است و بر خلاف سایر جشنواره‌‌ها با هدف تجاری‌سازی ایده برگزار می‌شود.

رستمی درباره هدف برگزاری جشنواره ادامه داد: شناخت ایده‌های به محصول رسیده از جمله اهداف است و ما تلاش خود را کرده‌ایم تا بستری برای آشنایی دست‌اندرکاران این صنعت با یکدیگر فراهم کنیم.

حمایت میلیونی معاونت علمی و فناوری از برگزیدگان
در ادامه نشست مهندس بوشهری رئیس جشنواره ملی دانایی خلیج فارس عنوان کرد: ششمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس با تأکید بر گرایش‌های نفت، گاز و پتروشیمی در هفتم و هشتم اردیبهشت‌ماه  که مصادف با روز ملی خلیج فارس است، برگزار می‌شود.

وی در خصوص طرح‌های ارائه شده گفت: این طرح‌ها توسط تیم 71 نفره که شامل شخصیت‌های برجسته از صنعت، دانشگاه و کمیته‌های علمی است؛ مورد بررسی و داوری قرار می‌گیرد.

بوشهری اظهار داشت: امسال 181 طرح از 24 استان کشور ارائه شده که بالاترین تعداد مربوط به استان بوشهر با 38 طرح است و سایر استان‌ها به ترتیب، تهران با 27 طرح، اصفهان با 21 طرح، فارس و همدان با 15 طرح است.

وی در خصوص جوایز این جشنواره گفت: از میان تمامی طرح‌ها در نهایت به 5 طرح برتر جوایز نقدی اعطا می‌شود، همچنین به طرح برگزیده تندیس نخبگی شهید تندگویان نیز اهدا می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس تصریح کرد: طرح‌های شرکت‌کننده در هر سال از پیشرفت قابل توجهی برخوردار بوده‌اند و این جشنواره بعد از 6 دوره به گونه‌ای جای خود را به عنوان نقطه مرکزی باز کرده که اگر فردی بخواهد محصولات خود را به نمایش بگذارد، خواهان شرکت در این جشنواره است.

محمد مبین غفوری دبیر اجرایی جشنواره ملی دانایی خلیج فارس یادآور شد: امسال در کنار این جشنواره، جشنواره اختراعات بنیاد ملی نخبگان نیز برگزار می‌شود که علاوه بر 181 طرح شاهد حضور 30 اختراع در زمینه‌‌های گوناگون هستند.

وی افزود: حضور این 30 اختراع در جشنواره به عنوان رویدادی جانبی است و کسانی که می‌خواهند، تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان قرار گیرند، طرح‌های خود را ارائه می‌دهند.


انتهای پیام/




تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.