سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

طنین زنگ سلامت در مدارس کاشان

همایش دانش آموزی بزرگداشت هفته سلامت با نواختن زنگ سلامت به‌صورت نمادین در دبستان امینی کاشان برگزارشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مدیر آموزش و پرورش کاشان در حاشیه برگزاری این همایش در گفتگو با خبرنگاران گفت: این همایش با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی کاشان به مناسبت هفته سلامت(اول تا هفتم اردیبهشت) با شعار "غلبه بر دیابت" و اجرای ویژ ه برنامه‌های متن وع برگزار‌می‌شود.

محمود خدمتی افزود:برپایی نمایشگاه غذای بومی، اجرای کارگاه ورزش، انجام نقاشی همگانی و سرود سلامت از جمله برنامه‌های همایش دانش آموزی بزرگداشت هفته سلامت و زنگ سلامت است.

وی،بهداشت و سلامت را اصل مقدم بر درمان دانست و گفت: کوتاهی در این امر باعث تحمیل هزینه‌های بیمارستانی بر جامعه و شهروندان می‌شود.

به‌گفته‌وی، آموزش و پرورش در این راستا با مشارکت و همکاری دانشگاه علوم پزشکی کاشان مسابقه نوجوان سالم، ایجاد پایگاه های سلامت دهان و دندان و طرح مصرف منطقی دارو را با هدف ترویج فرهنگ سلامت در مدارس انجام می‌دهد.

مدیر آموزش و پرورش کاشان،تربیت بدنی و سلامت را مقدمه سلامت عقل و شکوفایی علمی دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت:ورزش صبحگاهی و حیاط پویا از جمله برنامه‌هایی است که به منظور هدفمند کردن ساعت تفریح دانش آموزان با فعالیت‌های جسمی و احیای بازی بومی و محلی در مدارس کاشان انجام می شود.

خدمتی، با تاکید بر فرهنگ سازی انجام ورزش و تغذیه سالم به عنوان زیر ساخت‌های جامعه سالم در پرورش نسلی با نشاط و فعال گفت:ایجاد نسلی سالم و شاداب علاو ه بر کاهش تحمیل هزینه های درمان و بیمارستان مصداقی از تحقق و عمل در اقتصاد مقاومتی است.

وی در پایان تصریح کرد: اجرای برنامه‌های سلامت در پیشگیری از بیماری‌ها با همکاری

آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی تحقق اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی است. 




انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.