سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در اعتراض به محو نقاشی شهید چراغچی؛

تمثال شهید چراغچی بر نمای بیرونی بیمارستان قائم مشهد خواهد درخشید

در اعتراض به محو نقاشی شهید چراغچی توسط خالق این طرح، روابط عمومی بیمارستان قائم مشهد از حفظ تمثال این سردار رشید اسلام به شکل بهتر در همان فضا خبرداد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی،احمد منصوب نقاش و هنرمند مشهدی، روز 27 فروردین در صفحه اینستاگرام خود از محو شدن یکی از معروفترین و زیباترین نقاشی‌هایش که سال‌ها بر نمای بیرونی بیمارستان قائم مشهد نقش بسته بود گله کرد.

وی گفت: "متأسفانه در یک حرکت به دور از فکر و اندیشه، سؤال برانگیز و توهین‌آمیز به هنر و شهادت، نقاشی دیواری سردار مظلوم، شهید ولی‌الله چراغچی، توسط مسئولان بیمارستان قائم مشهد محو گردیده است... وا‌اسفا".

اما روابط عمومی بیمارستان قائم مشهد در جوابیه ای دلیل این کاررا توضیح داد و افزود: "در راستای طرح عظیم و ملی تحول سلامت و بهسازی مجموعه درمانگاهای مرکزی در تعطیلات نوروزی، این مرکز اقدام به زیبا سازی فضای بیرونی درمانگاه با متریال کامپوزیت کرده است.این مجموعه در راستای ادای احترام به مقام شامخ شهیدان طی مکاتبه ای با ریاست محترم بنیاد شهید به شماره 1758/95-10/1/95ضمن توضیح و تببین موضوع اعلام کرد که این مرکز تصمیم دارد ضمن حفظ تمثال سردار رشید اسلام شهید ولی الله چراغچی آنرا به شکل بهتر در دستور کار قرار دهد و برای این امربا تقاضا از نظریه ارشادی آن دستگاه محترم، در همان فضا قابی طراحی و پیش بینی نورپردازی آن به خصوص درشب هم شده است .

در این اطلاعیه آمده است: مسئولان با حضور در معاونت فرهنگی بنیاد شهید طرح پیشنهادی در غالب 3dmaxرا در اختیار حجت الاسلام موسوی معاونت این بنیاد قرار دادند که مورد موافقت ایشان قرار گرفت.

همچنین به منظور اجرای هر چه بهتر کار ، با همسر شهید چراغچی سر کار خانم دکتر عرفانیان نیز از طریق بنیاد تماس گرفته وموضوع به اطلاع ایشان نیز رسید تا دیدگاههای همسر شهید نیز کسب شود.

لذا تلاش تمامی مسئولان و دست اندر کاران این بیمارستان نه تنها محو نقاشی شهدا نیست بلکه زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا به شکلی آبرو مند و با کیفیتی بالاتر در دستور کار آنان قرار دارد.

به همین منظور زیر ساخت های لازم فراهم و تمهیدات لازم برای انتخاب مجری پروژه انجام شده ودر مرحله انتخاب عکس نیز با همسر شهید تبادل نظر شده که به محض حصول نتیجه در زمان کوتاهی این کار انجام خواهد شد.

در ادامه این جوابیه آمده است: جادارد از دغدغه استاد ارجمند آقای احمد منصوب در زمینه حفظ نام و یاد شهدا تقدیر شود، ولی ای کاش قبل از اینکه مسئولان دانشگاهی یک مجموعه را متهم به بی فکری و توهین به شهدا کنیم توضیحات بیمارستان را جویا می شدیم."

این نقاشی در چهارراه پاستور واقع در خیابان احمدآباد است و ظاهراً برای چندمین بار است که در این محل از این اتفاق‌ها می‌افتد.

سال 76 این طرح برای نخستین بار در تقاطع پاستور و احمدآباد نقاشی شد که 4 سال بعد به علت بازسازی ساختمان پلی کلینیک قائم، پنجره‌ای را بر روی چهره شهید نصب کردند.

پس از چند سال، مجدداً در سال 80 به بهانه زیباسازی و نماسازی، کل دیوار را تراشیدند! و تصویر شهید را برای بار دوم از بین بردند.

بار سوم، حدود سال 88 یا 89 بود که با پیگیری یک‌ساله بنیاد شهیدوموافقت مسئولین بیمارستان نقاشی این شهید مجدداً در همان مکان کشیده شد.

امسال نیز با انجام عملیات ساختمانی بیمارستان قائم مشهد، کل ساختمان با ورق‌های فلزی پوشانده شد و دیگر اثری از آن نقاشی به چشم نمی‌خورد.

این نقاشی تنها یادمان از این شهید بزرگوار بوده است.

انتهای پیام//


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.