سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس؛

60 بنای تاريخی ايران در انتظار ثبت يونسكو

رئيس سازمان ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری کشور گفت: 60 بنای تاریخی کشور در انتظار پيوستن به ليست سازمان جهانی يونسكو قرار دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، مسعود سلطانی فر در گردهمایی مشترك فرمانداران و بخشداران هرمزگان در قشم با اشاره به 11 هزار سال تمدن و حدود یك میلیون سایت و بنای تاریخی در ایران، گفت: با تاكنون توانسته فقط 100 هزار بنای تاریخی را شناسایی و 32 هزار بنا را ثبت كند. 

وی با اشاره به نام گذاری امسال به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، خمیرمایه اقتصاد مقاومتی را استفاده از همه ظرفیت های اقتصادی كشور برای مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی برای بكار گیری حداكثر توان داخلی برای توسعه و رفاه هموطنان عنوان کرد.

معاون رئیس جمهوری با تاکید بر دسترسی جمهوری اسلامی به ذخیره گاه گاز و نفت و نخستین ذخایر هیدروكربن جهان افزود: با وجود معادن فراوان، كمتر از 30 درصد از توان معدنی كشور استفاده می شود و با توجه به حجم اشتغالزایی حوزه گردشگری و بازگشت سرمایه سریعتر این حوزه، نیازمند توسعه زیرساخت های گردشگری است.

سلطانی فر با اشاره به ظرفیت های فراوان کشور در زمینه گردشگری  گفت: گردشگری در هر 4 بخش فرهنگی- تاریخی، گردشگری و اقلیم، مذهبی و زیارت و گردشگری سلامت تقسیم بندی شده است.

وی با تاکید برافزایش 12 درصدی ورود گردشگر به كشور گفت:این در حالی است كه این نرخ در میان كشورهای دیگر حدود 4 و شش دهم بوده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: ورود هر گردشگر سبب درآمد زایی هزار و 200 دلار به یك كشور می شود.

مسعودی فر  با اشاره به  درآمد 8 میلیارد دلاری در زمینه گردشگر کشور افزود: سهم جمهوری اسلامی تا 10 سال آینده باید به 20 میلیون گردشگر با 25 تا 30 میلیارد دلار درآمد برسد.
وی با تاکید بر ضرورت افزایش هتل های چهار و پنج ستاره گفت: باید علاوه بر افزایش كمی، بهبود خدمات و كیفیت این هتل ها را در دستور كار قرار دهیم.
وی ، همچنین ایجاد تخفیفات ویژه برای تورهای مسافرتی و پخش شدن ترافیم دیدن از اماكن تاریخی در طول سال بجز نوروز و مرداد و شهریورماه خواستار شد.

هم اكنون 19 بنای تاریخی كشور ثبت جهانی شده اند.

انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.