سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

عملگرایی به اقدامات جهادگرانه با خدمات رسانی

اگر هدف مسئولان خدمت‌گزاری و اقدامات نیز جهادگرانه باشد، خدمات‌رسانی می‌تواند بهترین خدمت باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، امام جمعه موقت ساری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مرکز مازندران با بیان اینکه ماه رجب ماه استغفار و ماه رمضان ماه نیاز به خدا و بهار فقراست گفت: ماه‌های رجب، شعبان و رمضان با یکدیگر مرتبط هستند و کسانی که سعادت دنیا و آخرت را می‌خواهند باید از ماه رجب آغاز کنند.

حجت‌الاسلام یوسف‌پور با بیان اینکه روزه شرط اعتکاف است که جایگاه اعتکاف را نشان می‌دهد و خداوند جایگاه بالایی را برای روزه در نظر گرفته است افزود: اعتکاف به‌خاطر راز و نیاز با پروردگار و حضور در مساجد چراکه اعتکاف مورد توجه نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه اول تا هفتم اردیبهشت ماه به‌عنوان هفته سلامت نام‌گذاری شده است گفت: از مسئولان استانی و کشوری درخواست داریم فرمان مقام معظم رهبری را در بحث سیاست کلی سلامت که ابلاغ فرمودند، توجه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در سخنرانی پیش از خطبه این‌هفته نماز جمعه مرکز مازندران گفت: در طرح غربال‌گری 15 هزار نفر مستعد دیابت شناسایی شدند.

قاسم جان‌بابایی افزود: درصدد هستیم امسال از طریق مراکز بهداشتی و رسانه‌ها آگاهی مردم را نسبت به دیابت بیشتر کنیم.

وی گفت : سال گذشته غربال‌گری دیابت در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت در استان انجام شد که 5 هزار دیابتی شناسایی شدند که بیماری آنها تشخیص داده نشد.

وی افزود:اگر بیماری دیابت به‌درستی و به‌موقع تشخیص و شناسایی شود ممکن است سال‌های سال نیاز به مصرف دارو نداشته باشد.

وی گفت: امسال تمامی افراد بالای 30 سال در شهرهای استان در طرح غربال‌گری دیابت قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.