سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک؛

برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در دره گردو اراک

خانواده های اراکی با شرکت در همایش پیاده روی علاوه بر ورزش به پاکسازی دره گردو هم پرداختند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در اين برنامه كه به همت محيط زيست، هيات كوهنوردي استان مركزي، سازمان پسماند شهرداري اراك و گروهي از تشكل ها و دوستداران محيط زيست برگزار شد، هزاران نفر شركت كننده در اين برنامه تفريحي و زيست محيطي، ضمن انجام ورزش همگاني و انجام تفريح هاي شاد، با گرفتن كيسه هاي نايلوني محوطه تفريحي گردوي اراك را از پسماندهاي پراكنده پاك كردند.

پيمودن حدفاصل ميدان كوهنورد تا دره گردو به صورت دسته جمعي توسط خانواده ها از ديگر فعاليت هاي انجام شده بود.

برپايي پايگاه سنجش فشار خون و قند خون از مردم از بخش هاي جانبي اين پياده روي بود.
مديركل حفاظت محيط زيست استان مركزي در حاشيه اين برنامه گفت : توسعه فرهنگ جمع آوري پسماندها و مواد زايد رها شده در طبيعت، آشنايي بيشتر مردم با طبيعت و جلوگيري از آسيب به محيط زيست از مهمترين اهداف اين برنامه است.

ابراهيمي كارنامي افزود: اين برنامه با شعار درختان براي زمين و زمين براي زندگي به مناسبت گراميداشت روز زمين پاك براي پاكسازي دره گردو برگزار شده است.

وی بيان كرد: محيط زيست گنجينه اي با ارزش و يك امانت است كه بايد به خوبي حفظ و در اختيار نسل هاي آينده قرار گيرد و در حفظ آن همه مسئول هستند.

ابراهيمي كارنامي  افزود: 140 جايزه ويژه شركت كنندگان اين آيين و 10 دوچرخه براي شركت كنندگان مسابقه پيامكي روز زمين پاك توسط اين اداره كل و سازمان پسماند شهرداري اراك در نظر گرفته شده كه به زيباترين پيامكي كه در خصوص اين روز به شماره 30004037 ارسال شود اهدا مي شود.

انجام ورزش هاي رزمي ، پاراگلايدر ، دوچرخه سواري و بازي هاي بومي و محلي از ديگر برنامه های اين گرد بود .

انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.