سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارگردان نمایش «گردش عادی خون و برف»:

کاش مسئولان ذره‌ای به تئاتر دانشجویی اهمیت می‌دادند

کارگردان نمایش «گردش عادی خون و برف» از بی مهری مسئولان تئاتر و نمایش خود گفت.

آرش طاهرخانی کارگردان نمایش «گردش عادی خون و برف» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اثر خود بیان کرد: قصه دختر دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه تهران است که طبق وصیت پدرش، جسد وی را تشریح می‌کند که اتفاقاتی در همین روند رخ می‌دهد.

وی در خصوص روند شکل‌گیری این نمایش عنوان کرد: با نویسنده این اثر هم‌کلاسی بودیم که در دوران دانشجویی این نمایشنامه نوشته و چندین بار تا به امروز اصلاح شد تا آماده اجرا بشود.

طاهرخانی افزود: این اثر از لحاظ تکنیکی و محتوایی برایم جذابیت بسزایی داشت؛ همچنین تشریح جسد پدر توسط دخترش برای خود من هم همان اول وحشتناک بود. همچنین گویا این اثر برای تماشاگران آینه‌ای در قبال خودشان است.

کارگردان نمایش «گردش عادی خون و برف» درباره سبک اجرایی این اثر اظهار داشت: این نمایش به خاطر نوع بازی و فضاسازی موجود که مونولوگ محسوب می‌شود، رئالیسم نیست؛ اما می‌توان آن را جزو آثار با روند خطی قرار داد.

وی ادامه داد: درواقع این اثر به مفهوم تنهایی پرداخته است. تنهایی که به دلیل رفتار نامناسب دختر با پدرش در زمان حیات او شکل گرفته است.

طاهرخانی با بیان اینکه کاش مسئولان کمی تئاتر دانشجویی را جدی‌تر بگیرند عنوان کرد: نزدیک به هشت سال است که در این زمینه فعالیت می‌کنم؛ حتی تا پای مرگ در این راستا پیش رفته‌ام اما متاسفانه بهایی به ما داده نمی‌شود و از میان این همه فارغ التحصیل رشته تئاتر فقط چند نفر فعالیت خود را ادامه می‌دهند؛ زیرا بقیه دلسرد شده و به سراغ حرفه دیگری می‌روند.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.