سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جزئیات سیزدهمین جشن بازیگر از زبان بهزاد فراهانی

جمشید مشایخی پیام ملی تئاتر سیزدهمین جشن بازیگر اعلام می‌کند.

بهزاد فراهانی دبیر سیزدهمین جشن بازیگر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص جزئیات جشن روز بازیگر گفت: ما این جشن را 13 سال پیاپی برگزار کردیم. پیش از این با عنوان شب بازیگر برگزار می‌شد اما مدتی است که آن را جشن بازیگر می‌خوانیم به امید قول‌های وزیر ارشاد تا رنگ زندگی به خود بگیرد. سال گذشته، سال سوگ تئاتر بود اما امیدواریم که امسال سال روشنی باشد.

وی با اشاره به نحوه برگزاری این جشن بیان کرد: هر سال اول ماه می؛ یعنی 11 اردیبهشت روز جهانی کارگر از همه بزرگان ادبیات، هنر و موسیقی دعوت می‌کنیم که در این مهمانی حضور بهم رسانند. این مراسم به صورت رسمی از ساعت 18 در سالن اصلی تئاتر شهر برگزار می‌شود.

فراهانی تصریح کرد: اجرای تئاتر و موسیقی، اعلام پیام ملی تئاتر، اعلام بیانیه انجمن بازیگران و پیام روز جهانی تئاتر نیز جزو برنامه‌هایی است که در این روز بخصوص انجام می‌شود و امسال قرار است پیام ملی تئاتر توسط استاد مشایخی نوشته و برای ما ارسال شود.

این هنرمند در ادامه در خصوص بخش تقدیر گفت: دو شخصیت پیشکسوت تهرانی در بخش زن و مرد و 2 نفر را نیز به همین منوال از شهرستان برای جشن دعوت می‌کنیم تا مورد تقدیر و ستایش قرار می گیرند.
 
وی در بخش پایانی صحبت هایش راجع به داوران مراسم اظهار داشت: طبق روال هر ساله نزدیک به 20 داور از فروردین سال گذشته تا فرورین سال جدید تمام تئاتر هایی که در تهران اجرا می‌شود را می‌بینند، به مس‍ئولان گزارش می‌کنند و بعد داوران اصلی کار را می‌بینند که هر سه ماه یکبار نتیجه داوری‌ها مشخص می‌شود و در آخر سال جمع بندی و سپس رأی گیری می‌شود.

دبیر سیزدهمین جشن بازیگر تصریح کرد: در پایان همه این اقدامات سه بازیگر مرد و سه بازیگر زن به انضمام یک نفر برگزیده انتخاب می‌شوند و جوایز ارزنده‌ای به آنها داده می‌شود و در ضمن ما اسپانسر هم داریم.

گفتنی است؛ مراسم جشن بازیگر که هر سال در ماه اردیبهشت و همزمان با اریبهشت تئاتر ایران توسط انجمن بازیگران خانه تئاتر برگزار می‌شود امسال نیز روز شنبه ۱۱ اردیبهشت توسط این انجمن در مجموعه تئاتر شهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.