سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست تشکیل کمیته مشترک واشنگتن و تل آویو درباره برجام

عضو موسسه سیاستهای خاورنزدیک واشنگتن، تشکیل کمیته مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی را برای اجرای تعهدات ایران در برجام خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ در جلسه استماع مشترک « کمیته فرعی تروریسم، منع گسترش سلاح های هسته ای و تجارت» و « کمیته فرعی خاورمیانه و شمال آفریقا» کنگره آمریکا با موضوع « اسرائیل در معرض خطر: تهدیدات پیش روی کشور یهودی»،  دیوید ماکوفسکی، از مؤسسه سیاست های خاور نزدیک واشنگتن  گفت: اسرائیل امروز تحت محاصره بازیگران غیر کشوری، قرار دارد.

وی افزود: این بازیگران هیچ مشکلی برای گنجاندن خود در قلب مناطق شهری ندارند و اقدام به شلیک موشک به شهرهای اسرائیلی می کنند و به این طریق کار اسرائیل برای انتقام گیری را مشکل می کنند که باعث تلفات بیشتر فلسطینی ها می شود. در لبنان نیز حزب الله  بازیگر غیر کشوری غالب محسوب می شود و یکصد و پنجاه هزار موشک دارد. در غزه نیز حماس وجود دارد.

درحالی که امروز آرامش نسبی در این جبهه وجود دارد اما در گرفتن چهارمین جنگ درغزه به زمان زیاد، نیاز ندارد. نیازی به گفتن نیست که بدون کمک نظامی آمریکا و بدون گنبد آهنین، امنیت اسرائیل به مراتب بدتر خواهد بود.

ماکوفسکی افزود: البته فراتر از چالش مربوط به همسایگان نزدیک اسرائیل، همچنین ایران و گروههای نیابتی منطقه ای آن وجود دارند. همانطور که همه ما می دانیم ،اسرائیل توافقنامه ایران را نمی پسندد اما آنها درک می کنند که باید اکنون به سمت ارتقاء روابط دوجانبه و روابط امنیتی با آمریکا حرکت کنند همانطور که آمریکا نیز باید این کار را بکند.

عضو مؤسسه سیاست های خاور نزدیک واشنگتن گفت: پرسش این است که آمریکا چه می تواند بکند که این تهدیدات را رفع کند و از فرصت ها استفاده کند؟ در مورد ایران باید بگویم که آمریکا و اسرائیل باید تبعیت ایران از توافقنامه هسته ای را به شدت اجرا کنند و در مقابل رفتار شوم ایران در منطقه بایستند.

آمریکا و اسرائیل باید کمیته ای مشترک تشکیل دهند که به اجرای برنامه جامع اقدام مشترک  و  نقض های احتمالی بپردازد و اقدام به حفظ و تقویت تحریم های غیر هسته ای بکند.

ماکوفسکی ادامه داد: آمریکا و اسرائیل همچنین باید سریعا مذاکرات برای یادداشت تفاهم ده ساله را به سرانجام برسانند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.