سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش بی رویه و بدون کارشناسی دانشکده های پزشکی معضل نظام سلامت

تاسیس و افزایش بی رویه دانشکده های علوم پزشکی در تضاد کامل با قانون توسعه برنامه پنجم بوده که هنوز هم بطور کامل تجهیز نشده اند.

نوید ناصری عضو شورای عالی نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به موضوع موافقت با تأسيس و افزايش بى رويه و بدون كارشناسى دانشكده هاى علوم مختلف پزشكى طى سالهاى ٨٤ تا ٩٢ اشاره کرد و اذعان داشت: این امر در تضاد كامل با قانون توسعه پنجساله پنجم بود که عدم آینده نگری مسئولان امر عاملى شد براى بوجود آمدن معضلى به نام دانشكده هاى فاقد امكانات، اساتيد و تجهيزات لازم كه هنوز هم به طور مناسب تكميل و تجهيز نشده اند.

ناصری افزود: فارغ التحصيل كردن دانشجويانى با بنيه علمى و عملى پايين تر از استاندارد در آينده مى تواند يكى از معضلات اساسى نظام سلامت قلمداد گردد.

وی ادامه داد : در مورد تعدد و تكثر دانشكده هاى علوم مختلف پزشكى موجود در كشور، اميد مى رود كه با دور انديشى لازم، قوانین مفيد و مؤثرى در تغيير كاربرى اين به ظاهر دانشكده هاى علوم پزشكى به مراكز درمانى - پژوهشى تخصصى دولتى يا نيمه دولتى و يا خصوصى وضع شود.



انتهای پیام/



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
این یک هشداره و همون اتفاقی که برای رشته های مهندسی افتاد و دانشگاه های بی کیفیت مهندسی ارائه دادند و سببش شد این همه مهندس بیکار ، داره برای پزشکی اتفاق می افته!