سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نواختن زنگ سلامت در مدارس شهرستان تربت جام

زنگ سلامت همزمان با یکم اردیبهشت ماه آغازین روز از هفته سلامت با حضور جمعی از مسئولین محلی در مدرسه شهید باهنر تربت جام نواخته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ؛در این مراسم ریاست دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت : ما طی این یک هفته که بعنوان هفته سلامت نامگذاری شده است تلاش می کنیم بهداشت را در 3 حوزه خانواده ، مدرسه و شهر رعایت کنیم و این مقدمه ای خواهد شد که در دیگر روزهای سال این مسئله را رعایت کنیم و نسبت به حفظ و پاکیزگی محیط اطرافمان حساس باشیم.

سید محمد نظری افزود: شما دانش آموزان سفیرانی هستید که پیام های عرصه سلامت را به خانواده ها می برید ، هرکدام از شما می تواند در سلامتی خود و خانواده تان و همه ی کشور موثر باشید.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری در بیماری های غیر واگیر نیز افزود : 70 درصد مرگ و میر ها در کشور در اثر بیماری های غیر واگیر می باشد به همین دلیل امسال ازطرف وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی از برنامه ملی پیشگیری از بیماری های غیر واگیرکه به تایید ریاست محترم جمهور رسیده است رونمای میشود و به تمام دانشگاههای علوم پزشکی جهت اجرا ابلاغ خواهدشد.
درادامه این مراسم مجتبی مریخی معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی با بیان اینکه چاقی و اضافه وزن یکی از فاکتورهای مهم ابتلا به دیابت می باشد گفت : پرنوشی ، تکرر ادرار ،کاهش وزن ، خستگی زیاد وضعف ازعلایم دیگر دیابت میباشد.

شایان ذکراست که شعارامسال روزجهانی بهداشت " غلبه بردیابت " میباشد.

انتهای پیام//

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.