سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

مرمت گنبد مسجد امام (ره) از نیمه گذشت

هشت ترک از ترکهای مسجد امام اصفهان یکی از شاهکارهای دوره صفویه پایان یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مدیركل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به اینكه مسجد جامع عباسی یا همان مسجد امام (ره) یكی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مساجد جهان است كه ثبت جهانی یونسكو شده‌، اظهار داشت: معماری این مسجد دارای ویژگی‌های خاص است و كاشی‌كاری این مسجد جلوه‌های بسیار ویژه‌ای دارد كه یكی از شاخه‌های معماری ایران و جهان به شمار می‌اید.

فریدون اللهیاری با بیان اینكه كاشی‌كاری مسجد امام (ره) در دوره صفویه و توسط اساتیدی همچون علی اكبر اصفهانی انجام شده است،‌ افزود: در حال حاضر و با گذشت ۴۰۰ سال از احداث این بنا، مرمت آن در دستور كار قرار گرفته.

مدیركل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: در حال حاضر وضعیت مرمت مسجد امام (ره) به مرحله مطلوب نزدیك شده و بیش از نیمی از آن انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینكه مرمت گنبد مسجد امام (ره) در ارتفاع ۵۴ متری در حال انجام است، ابراز داشت: باید توجه داشت كه گنبد دارای ۱۶ تَرك است كه تاكنون هشت تَرك آن مرمت شده و مابقی در صورت تامین اعتبار تا سال ۹۶ به پایان خواهد رسید.

اللهیاری با اشاره به اینكه عملیات مرمت گنبد مسجد امام (ره) از هشت سال گذشته آغاز و در دو سال گذشته شدت گرفته است، بیان داشت: تاكنون دو میلیارد تومان برای مرمت قسمت‌های مختلف مسجد امام (ره) هزینه شده است و در صورت تامین اعتیار شش میلیارد تومانی مرمت این بنا نیز تکمیل خواهد شد. 



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.