سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح بخش تخصصی زایمان بیمارستان حکیم نیشابور

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: بخش تخصصی زایمان با امکانات ویژه در بیمارستان حکیم نیشابور افتتاح می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ، محسن عظیمی‌نژاددر جمع خبرنگاران گفت :بیمارستان جدید نیشابور که در بهمن ماه سال گذشته ساخت آن آغاز شده است با خاک‌برداری 27 هزار مترمکعب و آرماتوربندی 50 درصد در حال فعالیت است که پیش‌بینی می‌شود در پایان خردادماه این مرحله نیز به پایان برسد و در هفته دولت اسکلت آن تکمیل شود.
وی گفت: همچنین احداث کلینیک‌های ویژه نیشابور طبق پیش‌بینی‌ها در 22 بهمن امسال با هزینه حدود 54 میلیارد ریال آغاز شده و با تزریق منابع مادی جدید تکمیل خواهد شد.
رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور تصریح کرد: بلوک زایمانی بیمارستان حکیم با 12 اتاق با طراحی خاص نیز در مراحل انتهایی است و در صورت تجهیز توسط وزارتخانه تا پایان خرداد به بهره‌برداری می‌رسد.
عظیمی‌نژاد گفت: ویژگی این بلوک زایمانی که آن را با دیگر ساختمان‌های مشابه جدا می‌کند وجود پنج اتاق ویژه در این ساختمان است.
وی تأکید کرد: علاوه بر وجود کلینیک تخصصی زایمان، سه اتاق از این ساختمان به‌گونه‌ای طراحی‌ شده است که همسر مادر باردار می‌تواند در هنگام تولد در کنار خانواده خود باشد و ویژگی دوم این ساختمان طراحی دو اتاق برای زایمان در آب است.
رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان نیشابور خاطرنشان کرد: از سال آینده نیز دانشکده علوم پزشکی نیشابور، دانشجوی کارشناسی ناپیوسته مامایی می‌پذیرد.
عظیمی‌نژاد با اشاره به زایمان‌های طبیعی در نیشابور گفت: در دو سال گذشته 50 درصد از زایمان‌ها در نیشابور به‌صورت سزارین بود ولی با فرهنگ‌سازی این میزان به 38 درصد رسیده است.
وی ضمن اشاره به استاندارد جهانی در زایمان های طبیعی که حدود 20 درصد را نشان می‌دهد تأکید کرد: افتتاح بلوک زایمانی در نیشابور ضمن رفع نگرانی‌های مردم و رعایت برخی موارد بهداشتی و شرعی حتماً ما را در کاهش میزان عمل سزارین کمک خواهد کرد.
انتهای پیام//
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.