سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

بحث سلامت و خودمراقبتی نقش مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی

بحث سلامت و خودمراقبتی نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمدحسن لطفی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی یزد گفت:  بحث سلامت و خودمراقبتی نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی داردو یک امر آگاهانه و خود تنظیمی است.

وی گفت: سطح سواد عمومی مردم افزایش پیدا کرده و باید سطح سواد سلامتی مردم هم زیادتر شود.

لطفی افزود: با تربیت سفیران سلامت در خانواده، مدارس، محیط کار و محلات زمینه افزایش این سواد سلامتی را در بین خانواده‌ها و افراد جامعه فراهم می کنند.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود در 5 سال آینده 200 هزار سفیر سلامت خانوار داشته باشیم که این افراد باید حداثل 8 کلاس سواد داشته و با انگیزه کافی در این زمینه باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی ادامه داد: افراد باید بتوانند سبک زندگی خود را بهبود بخشند چرا که الان مشکل اصلی مردم بحث تحرک است.
وی افزود: آمارها در زمینه دیابت در استان یزد در حال افزایش است و باید در بحث تحرک مردم و تغذیه آنها برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم.

لطفی با بیان این مطلب که روز چهارم از هفته دیابت که مصادف با شنبه چهارم اردیبهشت است، با نام "غلبه بر دیابت با تحرک و تغذیه سالم" است، گفت: توصیه این است که 5 روز در هفته روزی 30 دقیقه فعالیت بدنی مناسب داشته  باشیم و اگر کسی این زمان را ندارد، حداقل 3 روز روزی  25 دقیقه و فعالیت شدید شامل دوچرخه سواری، دو، کشتی، فوتبال، والیبال، تنیس و این چنین ورزشهایی را انجام دهد.
 هفته سلامت ازامروزچهارشنبه اول اردیبهشت شروع شده است  و تا 7 اردیبهشت ادامه دارد.
انتهای پیام/ی



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.