سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

نظارت دقیق باعث داشتن صنوف قوی وتقویت اقتصاد شهرستان عجب شیر می شود

سرپرست فرماندار عجب شیر گفت:اصناف قلب تپنده شریان اقتصادی هستند و داشتن صنوف و تشکیلات صنفی قوی باعث تقویت اقتصاد شهرستان خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سید شمس الدین مراثی در جلسه کمیسیون نظارت بر اصناف شهرستان عجب شیر درافزود:رسیدگی و بازرسی عملکرد اتحادیه ها و اتاق اصناف شهرستان و تطبیق دادن اقدامات انجام شده آنها با قوانین و مقررات یکی از وظایف این کمیسیون نظارت شهرستان بوده و تمامی تلاش ما در این کمیسیون بر این راستا تا با رعایت قانون خدمات شایسته و در خور به شهروندان ارائه شود.

سرپرست فرماندار شهرستان عجب شیر با اشاره به وظایف کمیسیون نظارت بر اصناف، خواستار واگذاری نظارت بر اصناف به مردم شهرستان شد و از وضعیت نصب برچسب قیمت در فروشگاهها انتقاد کرد.

وی بیان کرد: رعایت قانون و مقررات تنها راه حل مشکلات می باشد و با رعایت آن می توان به اهداف عالیه نظام رسید.

سرپرست فرماندار عجب شیر گفت: اصناف نقش مهمی در اجتماع دارند و می توانند در عرصه های مختلف جامعه از جمله فرهنگی و اجتماعی نقش ایفاء کنند .

وی افزود: امروز فراهم کردن زیر ساختهای توسعه و رونق بازار شهرستان وظیفه مسوولین است و اصناف نیزباید با خلاقیت و استفاده از نظر صاحب نظران در راستای رونق اقتصادی بازار تلاش کنند .

مراثی افزود: برای رسیدن به استقلال اقتصادی باید حمایت از تولیدات داخلی و افزایش کیفیت تولیدات داخلی در دستور کار قرار گیرد .

وی با اشاره به جایگاه مهم امر آموزش اصناف افزود:باید با یک برنامه ریزی دقیق نسبت به آموزش مناسب نیروی کار ،اصناف حساس،مانند خبازی ها ،در مراکز آموزش فنی و حرفه ای و موسسات آموزشی دیگر اقدام گردد.

سرپرست فرماندار این شهرستان با تاکید بر نظارت دقیق و مستمر گشت مشترک اداره بازرسی و مسوولین ذیربط این حوزه بر روند اجرای قوانین مصوب در بازار و رعایت قیمت ها و مشتری مداری از سوی بازاریان و اصناف توجه هرچه بیشتر مسوولبن به کیفیت اجناس ، جلوگیری از سوء استفاده های افراد سودجو ، ایجاد تنوع در اقلام مصرفی و مورد نیاز مردم ، ترغیب و تشویق و آموزش شهروندان به خرید اجناس ایرانی و توجه به تاریخ مصرف و موارد بهداشتی را خواستار شد.

در ادامه جلسه مسائل مربوط به اصناف و مسائل و مشکلات ایشان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازمه اتخاذ شد .
 
انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.