سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

تشکیل کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری کرمان

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان، از تشکیل کمیته‌ی فرهنگ شهروندی در شهرداری کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، و بنا به اعلام روابط عمومی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان، حجت‌الاسلام‌ سید مرتضی حسینی گفت: این کمیته که از اواخر سال گذشته تشکیل شده درصدد است تا با جلوگیری از موازی کاری کلیه واحدهای شهرداری که کار آموزش‌های شهروندی را برعهده دارند و نیز با ایجاد همدلی و اتحاد این آموزش‌ها را تخصصی‌تر و بهتر ارائه کند.

وی ادامه داد: کاربردی کردن آموزش‌های شهروندی، آسیب شناسی آموزش‌های شهروندی، پیدا کردن شیوه‌های نوین تاثیرگذاری، شناخت و اولویت‌بندی مشکلات و معضلات، بالا بردن کیفیت و کمیت آموزش‌های شهروندی از دیگر اهداف تشکیل این کمیته است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان خاطرنشان کرد: هدف اصلي از تأسيس کمیته‌ی فرهنگ شهروندی شهرداری کرمان، ارتقاء‌ فرهنگ شهروندي و آشنايي شهروندان کرمانی با تعريف «شهر،‌ شهروند و موضوعات شهروندي» به منظور ايجاد حس تعلق در آنها نسبت به شهر و همشهریانشان است.

وی تصریح کرد: تقويت ارتباط كودكان با شهر زیبایشان کرمان، آشنايي با محيط زيست آن، آثار تاريخي چشم نوازی که در این خطه قرار گرفته و به طور کلی شناخت قابلیتها و ظرفیتهای سرشار و غنی شهر کرمان از دیگر برنامه‌هایی است که کمیته فرهنگ شهروندی به تحقق آنها یاری می رساند.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: همچنین یکی از مهمترین شاخصه های فرهنگ اجتماعی، آشنایی با حقوق و ضوابط شهروندی و تلاش برای رعایت آنهاست.

گفتنی است اعضای کمیته فرهنگ شهروندی شامل نمایندگانی از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، سازمان آمار و فن آوری اطلاعات شهرداری، سازمان اتوبوسرانی کرمان و حومه، سازمان پارکها و فضای سبز، سازمان تاکسیرانی، سازمان حمل و نقل و ترافیک، سازمان مدیریت پسماند، سازمان زیباسازی و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: فرهنگی ، شهروندی ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.