سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه‌های طنز حوزه هنری ادیبانه است

رضا ساكی معتقد است برنامه های طنز حوزه هنری توسط افرادی اجرا می شود كه سال‌ها در فضای طنز امتحان خود را پس داده‌اند و كاملاً فضای طنز سخیف و ادیبانه را می‌شناسند.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه خبری حوزه هنری؛ رضا ساكی سردبیر روزنامه طنز «وقایع تهرانیه» و از طنزنویسان كشور سیاست‌های حوزه هنری را در ایجاد محدودیت در حوزه طنز متفاوت از سایر رسانه ها ندانست و گفت: باید یك نوع نگرش در مسئولان ما و به ویژه حوزه هنری كه داعیه‌دار برگزاری برنامه های طنز است، ایجاد شود تا فعالیت های طنز را به سمتی هدایت كنند كه كسانی كه در این زمینه  فعال هستند به راحتی حرف خود را بزنند.

وی ادامه داد: در واقع طنزنویسان دشمن هیچ كس نیستند و فقط آن ها سعی دارند تا با زبان طنز خود به بیان مسائل و مشكلات موجود در جامعه و نقد مسئولان در قالب زبانی شیرینی به اسم طنز بپردازند.

این مجری رادیو، فعالیت‌های طنز حوزه هنری را ادیبانه توصیف كرد و اظهار داشت: برنامه های متنوع ادبی همچنین نشریاتی كه در حوزه هنری منتشر می شود همه توسط افرادی اجرا می شود كه سال‌ها در فضای طنز امتحان خود را پس داده اند و كاملاً فضای طنز سخیف و ادیبانه را می شناسند و از این نظر حوزه هنری به عنوان یكی از مدعیان حوزه طنز در كشور مطرح است.

ساكی با توجه به گسترده شدن شبكه های اجتماعی، استفاده از این ظرفیت را برای مطرح كردن طنز فاخر مناسب دانست و بیان كرد: همیشه باید سعی كنیم در هر كاری به روز باشیم و از تمام ظرفیت ها به نحو احسن استفاده كنیم؛ طنز هم از این قاعده مستثنی نیست و باید سعی كند تا در روزگاری كه هجوهای بی ارزش شبكه های اجتماعی ما را فرا گرفته است با حضور در این فضا گوی سبقت را از آن ها برباید.

وی خاطرنشان كرد: طنزپردازان  باید روز به روز نوآوری و شكوفا كردن استعدادهای خود را در دستور كار قرار دهند و این را با مطالعه فراوان و شناخت فرصت های موجود در اطراف خود كه مستلزم هوشیاری است، مهیا كنند. 

این طنزنویس كشورمان در خصوص «محفل طنز» و «در حلقه رندان» كه دو برنامه پرطرفدار حوزه هنری در زمینه طنز است نیز گفت: استقبال پر شمار افراد از این برنامه ها حتی با وجود ابعاد كم رسانه ای، نشان از توجه مخاطبان به مباحث طنز را نشان دارد و در روزگاری كه هر نوع برنامه ای در جامعه برگزار می شود این‌چنین برنامه های طنز قابل ستایش است.  



انتهای پیام/


 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.