سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

معرفی دو شبکه اجتماعی ایرانی به دانشجویان دانشگاه یزد

دو شبکه اجتماعی ایرانی به دانشجویان دانشگاه یزد معرفی شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حجت‌الله نیکی‌ملکی، مدیر شبکه اجتماعی افسران گفت: بعد از فتنه سال ۸۸، ایجاد یک فضای مجازی داخلی اهمیت پیدا کرد و پس از آن، شبکه اجتماعی افسران با نگاه جریان‌سازی سیاسی ایجاد شد.

نیکی‌ملکی افزود: فضای مجازی از سه دیدگاه شامل نگاه کاربری، نگاه مالکیت و نگاه حاکمیت بررسی می‌شود.

وی با تاکید براینکه اگر بر پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی مالکیت حاکم شود بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی حل خواهد شد، افزود: نمونه‌ای از مالکیت‌های شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و یوتیوب، تاثیرگذاری آنها روی انتخابات است.

علی عسکری مدیر سابق نرم‌افزار پیام‌رسان سروش افزود: پیام‌رسان، برنامه‌هایی است مانند تلگرام و وایبر که پیام فردی را به فرد دیگر می‌رساند و شبکه اجتماعی، محیط اختصاصی است که امکان ثبت نظر، ارتباطات شبکه‌ای  وجود دارد و بسیاری از اوقات پیام‌رسان‌ها نقش شبکه‌های اجتماعی را ایفا می‌کنند.

عسکری از جمله اقدامات برای گرفتن بازار رقابت از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های خارجی را افزایش امکانات و ابزارهای شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های ایرانی برشمرد که در آن شبکه‌ها وجود ندارد.
وی گفت:داشتن این چنین شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های اجتماعی، با چنین قابلیتی نیاز به اینترنت ملی یا همان شبکه ملی اطلاعات داریم.
انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.