سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تفاهم‌نامه همکاری بین 5 دانشگاه ایرانی امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری بین 5 دانشگاه ایرانی در راستای کنسرسیوم مرحبا در دانشگاه علوم پزشکی تهران امضا شد.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز نشستی بین 5 دانشگاه ایران و سانتیاگو دکامپوستلا در دانشگاه علوم پزشکی تهران در راستای همکاری‌های مشترک بین این دانشگاه‌ها و دانشگاه سانیتاگو با حضور سفیر کشور اسپانیا و جمعی از روسا و معاونان این دانشگاه‌ها برگزا ر شد.

در این نشست روسا و معاونان دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران، شریف، تهران و امیر کبیر، حضور داشتند و صبح امروز تفاهم‌نامه‌ای بین 5 دانشگاه ایرانی برای توسعه فعالیت‌های بین‌المللی در راستای پروژه مرحبا بین دانشگاه‌های اتحادیه اروپا و ایران امضا شد.

محمد حسین نکوفر معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مجری اصلی طرح مرحبا دانشگاه سانتیاگو دکامپوستلا است که در آن تبادل دانشجو، استاد، و کارمند بین 5 دانشگاه ایرانی و 9 دانشگاه اتحادیه اروپا از کشورهای اسپانیا، انگلیس، فرانسه، آلمان، بلغارستان و غیره انجام می‌شود. 

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران به نمایندگی از 5 دانشگاه ایرانی در این کنسرسیوم حضور دارد، اظهار کرد: 15 نفز از نمایندگان و معاونان دانشگاه سانتیاگو دکامپوستلا در این برنامه حضور داشتند و در تفاهم نامه مشترک بین این دانشگاه ها دوره های دکتری تخصصی و فوق لیسانس برای افزایش سطح دانشجویان طرفین اجرا می شود. 

مدیر روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: این دانشگاه توانایی این را دارد تا به طور مستقیم به درخواست دانشجویان کشورهای مختلف پاسخ دهد، اجرای این تفاهم نامه از سال 94 آغاز شده که دانشجویان خارجی از مهرماه به ادامه تحصیل به ایران می آیند. 

وی با اعلام اینکه دانشجویان فارغ التحصیل در این طرح مدرک مشترک بین دانشگاه های ایران و دانشگاه سانتیاگو را دریافت می کنند، افزود: اکنون دانشگاه علوم پزشکی تهران با جذب 4 دانشجو و دانشگاه تهران با 17 دانشجو توانستند محققانی از کشورهای عضو کنسرسیوم مرحبا را جذب کنند که دانشگاه های جامع بیشترین سهم را در این جذب دانشجو داشتند. 





انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.