سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

زنده‌گیری 150 قلاده سگ ولگرد در بوکان

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان از زنده گیری 150 قلاده سگ ولگرد از ابتدای امسال در این شهر خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ دکتر مقصد حق گفت: با توجه به مشاهدات و گزارشات مردمی مبنی بر تردد سگ های ولگرد در سطح معابر شهر بوکان و همچنین با توجه به اعتراضات مکرر شهروندان درخصوص مزاحمت های ایجاد شده توسط سگهای ولگرد وحمله کردن به شهروندان مخصوصاً کودکان، 150 سگ در بوکان زنده گیری شدند.

وی افزود: این طرح در اجرای مصوبات کمیته اتلاف سگ های ولگرد بوکان و احترام به خواسته های مکرر شهروندان مبنی بر رفع مزاحمت از سگ های ولگرد در مناطق مختلف این شهر با مشارکت یک شرکت بخش خصوصی اجرا شد.

وی گفت: بر اساس قرارداد منعقده با شرکت بخش خصوصی و نظارت فرمانداری، بهداشت و درمان و همچنین شهرداری بوکان زنده گیری سگ های ولگرد در این شهر از 20 فروردین ماه شروع و تا یک ماه ادامه خواهد داشت.

وی ضرورت تأمین آسایش، ایمنی و بهداشت شهروندان بوکانی را مهمترین هدف این طرح دانست و تصریح کرد: با نزدیک شدن به فصل گرم سال و شیوع بیماری های گوناگون، رعایت مباحث بهداشتی و زیست محیطی در اولیت اقدامات مسئولان شهری قرار دارد.

وی در مورد محل نگهداری سگ‌های ولگرد نیزعنوان کرد: محل مناسبی برای قرنطینه و نگهداری موقت این سگ ها نظر گرفته شده است.

طی چند ماه گذشته به علت کاهش دما در بوکان، تعداد زیادی از سگ های ولگرد برای یافتن غذا به مناطق مختلف شهر روی آوردند که همین موضوع باعث نگرانی شهروندان بویژه در مناطق حاشیه ای شهر شده است.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: بوکان ، سگ ، بهداشت ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.