سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جنایت ورامین نیازمند بررسی‌های جامعه‌شناختی است/هیچ تبعیضی در رسیدگی قائل نمی‌شویم

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: رسیدگی به قتل دختربچه شش ساله افغان در ورامین علاوه بر اقدامات پلیسی و قضایی که تا کنون بدون اغماض و به خوبی صورت گرفته، نیازمند بررسی‌های جامعه‌شناختی و روانشناختی است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ،مظفر الوندی درباره قتل دختربچه شش ساله افغان در ورامین توسط نوجوان ایرانی 17 ساله اظهار کرد: بر اساس آنچه در رسانه‌ها منتظر شده، این اتفاق یک حادثه تلخ بود و قطعاً صرف‌نظر از قومیت‌ها، ملیت‌ها، نژاد و فرهنگ به این مسئله رسیدگی می‌شود.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با بیان اینکه حق زندگی از حقوق بنیادین کنوانسیون بین‌المللی حقوق کودک است افزود: خوشبختانه قوانین جمهوری اسلامی ایران در اینگونه مواد بسیار روشن است و تاکنون نیز پلیس و سیستم قضایی به سرعت به موضوع رسیدگی کردند و در این مسئله هیچ شک و شبهه‌ای نیست.

الوندی با تاکید بر اینکه تاکنون موردی وجود نداشته که قاتل یا مقتول از اتباع بیگانه باشد و اقدام تبعیض‌آمیز صورت گیرد گفت: روندی که تاکنون در ارتباط با این جنایت طی شده، کاملا قانونی، منطقی و معقول بوده و همان طور که اعلام شده باید پزشکی قانونی در خصوص سلامت روحی و روانی متهم نظر بدهد.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با بیان اینکه این یک اتفاق تلخ است و فرقی نمی‌کند برای یک ایرانی اتفاق افتاده باشد یا یک تبعه افغان گفت: به طور قطع در رسیدگی به این موضوع، هیچ اغماضی در کار نخواهد بود و از آنجایی که این جنایت عواطف مردم را جریحه‌دار کرده قطعاً خارج از نوبت در دستگاه قضایی رسیدگی می‌شود.

الوندی در ادامه توضیح داد: نکته دیگری که در ارتباط با این اتفاق و حادثه باید بیشتر مدنظر قرار گیرد، بررسی آن از جنبه‌های جامعه‌شناختی، روانشناختی، جغرافیای محل و وضعیت زندگی است. باید در کنار تمرکز بر روند قضایی و پلیسی این پرونده، گروه‌های صاحب‌نظر و متخصص، ین اتفاق را به عنوان یک پدیده اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار دهند.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با بیان اینکه متاسفانه رسانه‌ها در این بخش کمتر کار می‌کنند افزود: برای اینکه شاهد حوادثی مشابه این حادثه در آینده نباشیم باید موضوع از جنبه‌های مختلف جامعه‌شناختی و روانشناختی مورد بررسی قرار گیرد.

الوندی ادامه داد: چندین سال پیش در همین ورامین قتل‌های زنجیره‌ای رخ داد اما آن موقع کار بسیار خوبی صورت گرفت و ساعت‌ها کار روانشناختی و جامعه‌شناختی انجام شد تا جایی که یافته‌های حاصل از این اقدام در مراکز علمی و دانشگاه‌ها تدریس می‌شد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/
برچسب ها: جنایت ، ورامین ، قضایی ، قتل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.