سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضعف در صادرات مصالح ساختمانی/ واحدهای زیرپله بازار تولید را از رونق انداخت

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی تهران گفت: تا به امروز در صادرات مصالح ساختمانی ضعیف عمل کردیم دستیابی به بازارهای جهانی نیازمند راهکار و برنامه‌ریزی است.

اسماعیل کاظمی رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: ایران برای تامین مصالح ساختمانی نیازی به واردات ندارد و وارداتی که هم‌اکنون در این حوزه صورت می‌گیرد بسیار کم‌ارزش و کوچک بوده زیرا کشورها از نظر مواد کانی غیرفلزی دارای منابع غنی است.

وی افزود: این مواد در کارخانه‌ها از بالقوه به بالفعل تبدیل می‌شود به طوری که تولید سرامیک، کاشی و سیمان به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌ایم و سیمان ایران در دنیا مشتریان بی‌شماری دارد و جز مصالح ساختمانی درجه یک محسوب می‌شود.

کاظمی افزود: صادرات مصالح ساختمانی تا به امروز بسیار ضعیف بوده و علت این امر را می‌توان در مسائل بین‌المللی و سیاسیی که تاکنون وجود داشته جستجو کرد.

وی هزینه بالای حمل و نقل، ضعف در بازاریابی خارجی را از جمله دیگر عوامل عنوان کرد و افزود: برای دستیابی به جایگاه مطلوب در صادرات مصالح ساختمانی باید با شناخت و راه‌کارهای علمی و عملی وارد بازار شویم.

رقابت ناسالم پسابرجام منجر به ضرر و زیان واحدهای تولیدی می‌شود

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی تهران گفت: با اجرایی شدن پسابرجام رقابت‌های ناسالم و واسطه‌گری ها حذف می شود که همین امر می تواند میزان ضرر و زیان کارخانه‌های تولید مصالح ساختمانی را به اندازه چشمگیری کاهش دهد.

کاظمی در خصوص تاثیر برجام براین صنعت گفت: پسابرجام تاثیر کمتری بر رونق بازار مصالح ساختمانی دارد.

وی با اشاره به اینکه باید رقابت ناسالم در بخش تولید را کم رنگ کنیم افزود: کاهش بخش‌های ناسالم تولید می تواند در کاهش ضرر و زیان کارخانجات تاثیر گذاشته و رقابتی سالم را در کشور ایجاد کنیم.

کاظمی با اشاره به اینکه وابستگی کشور در حوزه صنعت با دنیا را امری اجتناب‌ناپذیر است عنوان کرد: برای دستیابی به اهداف برجام نمی‌توان تنها به اجرای این طرح اکتفا کرد بلکه باید مسئولان حضور شرکت ها و فعالان در عرصه‌های مختلف را مدیریت کنند.

کاظمی تاکید کرد: عزمی راسخ، مدیریت صحیح و اراده مصمم منجر به دستیابی به اهداف پسابرجام می‌شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.