سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

بخش صنعت بیشترین میزان صادرات غیر نفتی را در استان دارد

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت،معدن،تجارت استان زنجان گفت: بخش صنعت با ۸۱ درصد بیشترین میزان صادرات غیر‌نفتی در استان را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛مسیبی با اشاره به وضعیت صادرات غیر نفتی استان زنجان طی سال گذشته افزود: سهم بخش صنعت در این زمینه نسبت به سایر بخش ها بیشتر است .

وی از صدور کارت بازرگانی در استان زنجان خبر داد و عنوان کرد : طی سال گذشته ۸۲ کارت بازرگانی در استان زنجان صادر شده است .

مسیبی ادامه داد: بخش گردشگری با ۱۲درصد و کشاورزی با ۹.۱۸ درصد و معدن با 4.76 درصد رتبه های دوم تا چهارم را بین حوزه‌‌های صادراتی استان دارند..۴.۷۶ استان دارند

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت،معدن،تجارت استان عنوان کرد : بیشترین میزان صادرات در استان کالاهایی همچون شمش روی، ترانسفورماتور، سیم و کابل، کشمش، خرما، رب گوجه است.

وی اضافه کرد : همچنین استان زنجان در سال ۹۴ به ۳۶ کشور دنیا صادرات داشته که بیشترین این میزان به کشورهای ترکیه، سوریه، عراق، افغانستان، آذربایجان بوده است.

معاون امور بازرگانی و تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان در ادامه از کاهش یک درصدی واردات استان زنجان طی سال گذشته خبر داد و گفت: سهم واردات، بیش از ۴۱ میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت زمان مشابه یک درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: صنعت ، صادرات ، غیرنفتی ، زنجان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.