سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

اشتغال زایی قابل توجه در یارد خرمشهر با انتقال سکوی فروزان

سکوی تولیدی میدان فروزان از کره جنوبی به یارد خرمشهر منتقل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مدیر عامل بزرگ‌ترین شرکت فراساحلی ایران گفت: این سکو یکی از سنگین‌ترین سکوهای ایران با حجم ۷ هزار تن است که در صورت تامین به موقع بخش فرآورش و فرآنیدی طرح توسعه میدان نفتی فروزان تا نیمه دوم سال آینده به اتمام می‌رسد. 
دکتر غلامرضا منوچهری در یارد خرمشهر افزود: سکوهای در دست اجرای میادین گازی از جمله میدان گازی پارس جنوبی میان ۲۷۰۰ تا ۳۲۰۰ تن وزن دارد. 

وی گفت: از‌‌ همان ابتدا با توجه به قابلیت‌های شرکت تاسیسات دریایی معتقد بودیم که این سکو نباید خارج از ایران ساخته می‌شد، با این حال توانستیم با چانه زنی سنگین حقوقی و گرفتن وکیل این سکوی سنگین را به یارد خرمشهر منتقل کنیم. 

این مقام مسئول پیشرفت فعلی این سکو را حدود ۳۰ درصد اعلام کرد و افزود: پیش از این حدود ۱۰۰ میلیون یورو برای ساخت این سکو هزینه شده بود و انتظار داریم ۱۲۰ میلیون یوروی دیگر برای تکمیل آن هزینه شود تا شاهد وارد مدار شدن آن باشیم

منوچهری در خصوص مذاکره با شرکت‌های بین المللی برای اجرای پروژه‌ها گفت: تاکنون مذاکرات هدفداری با شرکت‌های توسعه دهنده نفتی مانند شل و توتال با IOEC صورت نگرفته است ولی با پیمانکاران EPC بین المللی مذاکراتی انجام شده که شاهد پیشرفت مذاکرات با یک شرکت نروژی فراساحلی هستیم که هم اکنون منجر به امضای توافقنامه شده است. 

انتهای پیام/ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.