سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یونسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

لاریجانی و عارف، هر دو می‌توانند منافع اصلاح‌طلبان را تأمین کنند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: لاریجانی و عارف، هر دو می‌توانند منافع اصلاح‌طلبان را تأمین کنند.

حسن یونسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تعیین تکلیف ریاست مجلس دهم اظهار داشت: هدف اصلاح‌طلبان پیش از انتخابات، ورود نیروهای میانه‌رو از هر دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا به مجلس بود، با توجه به این هدف، چندان تفاوتی نمی‌کند که ریاست مجلس به دست چه کسی بیفتد.
 
وی در ادامه افزود: ممکن است که تاکید بیش از حد روی مسأله ریاست و اینکه ما باید مجلس را اداره کنیم، اصلاح‌طلبان را از این هدف بازبدارد.

یونسی با بیان اینکه میان نیروهای میانه‌رو در مجلس باید یک "وحدتِ برنامه" وجود داشته باشد، گفت: به جای تأکید بر ریاست، بایستی روی برنامه‌ها و اینکه چگونه می‌شود به وحدت رسید، بحث کرد.

وی درباره موضوع تصدی ریاست مجلس از میان گزینه‌های لاریجانی و عارف ابراز کرد: نیروهای میانه‌روی اصلاح‌طلب یا اصولگرا باید روی مساله ریاست، چه عارف و چه لاریجانی، به یک وحدت نظر برسند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطر نشان کرد: لاریجانی و عارف، هر دو می‌توانند منافع اصلاح‌طلبان را تأمین کنند به شرط آنکه رأی اکثریت قوی مجلس را با خود به همراه داشته باشند. کسی که بخواهد با یک اکثریت ضعیف یا نسبی رئیس مجلس شود، در شرایط فعلی به اختلاف و انشقاق منجر خواهد شد.  

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.