سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ولایتی: ما به دنبال افزایش همکاری با کشورهای عضو جنبش عدم تعهد هستیم

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ایران با وزیر امور خارجه هند دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیکدر دیدار با سوشما سواراج وزیر امور خارجه هند که امروز عصر یکشنبه 29 فروردین ماه برگزار شد، اظهار داشت: کشور ما تمرکز خود را برای افزایش روابط با کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به ویژه هند معطوف کرده و از این که روابط ما در حال گسترش است بسیار خرسندیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با اشاره به رابطه خوب ایران و هند تاکید کرد: ایران به روابط جامع خود با هند اهمیت می‌دهد و به دنبال توافق نه تنها میان دو کشور ایران و هند بلکه به دنبال توافق و ایجاد همکاری میان سه کشور ایران، افغانستان و هند است.

وی افزود: در بحث روابط فرهنگی نیز مشترکات زیادی بین دو کشور وجود دارد و ما فکر می‌کنیم که روابط دو کشور می‌تواند تاثیر مثبتی نه تنها بر شرایط دو کشور بلکه بر روی منطقه ایجاد کند.

ولایتی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به ایجاد تفاهم میان کشورهای عضو جنبش عدم تعهد اظهار داشت: علی رغم همه تلاش‌های ابتدای جنبش عدم تعهد صورت گرفت هنوز پتانسیل‌های فراوانی در آسیا و میان کشورهای عضو این جنبش وجود دارد که باید برای فعال کردن آنها تلاش نمود.

**سواراج: دستاوردهای هسته‌ای ایران زمینه گسترش روابط دو کشور فراهم کرده است

در ادامه این دیدار وزیر خارجه هند گفت: بسیار خوشحالیم که با مقامات ایرانی دیدار کرده‌ایم، روابط دو کشور در سطح بسیار خوبی قرار دارد و ما دیدارهای بسیاری خوبی با مقامات ایرانی انجام داده‌ایم.

وزیر امور خارجه هند با اشاره به اینکه دو کشور هند و ایران از تمدن عمیقی برخوردار هستند، و به همین خاطر روابط عمیقی میان دو کشور برقرار است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر تلاش‌های فراوانی برای گسترش روابط در تمامی زمینه‌ها مخصوصا در روابط سیاسی و اقتصادی انجام شده و با توجه به دستاوردهای هسته‌ای که ایران در سالهای گذشته به دست آورده است کشور هند تمایل به گسترش روابط با ایران دارد.


انتهای پیام/
برچسب ها: ولایتی ، هند ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.