سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

تحصیل 4 میلیون دانشجو در دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی از تحصیل 4 میلیون دانشجو در این دانشگاه خبر داد و گفت: توجه به نظام آموزشی یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، جواد انگجی اظهار داشت: پیرو رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی با توجه به اینکه کشور دارای بیش از 4 میلیون دانشجو است در صورتی‌که این جوانان فعالیت علمی خود در دانشگاه به نحو احسن انجام دهند شاهد شتاب، رشد علمی کشور خواهیم بود، بر این اساس نظام آموزشی مهمترین مولفه برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به آخرین گزارش پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) افزود: دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کل کشور حائز رتبه چهار شده و از مجموع 100 امتیاز 99.34 را کسب کرده است.

انگجی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برای ارتقای رتبه دانشگاه گام‌های موثری برداشته است که می‌توان به تقویت ارتباط با صنعت، افزایش تعداد مراکز و واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان، افزایش تولیدات علمی باکیفیت و ارتقا کیفی نشریات علمی دانشگاه و نمایه‌سازی در پایگاه‌های اطلاعاتی معتبر بین المللی در بخش پژوهش اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه رشته‌های واحد تبریز در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در سال 95 افزایش یافته است، گفت: در مقطع کارشناسی ارشد 36 رشته که چهار رشته در پردیس مجتمع بین‌الملل تبریز و در مقطع دکترا 30 رشته که دو رشته نیز در پردیس مجتمع بین‌الملل تبریز پذیرش دانشجو خواهند داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: از آن­جاکه از مؤلفه­‌های اساسی اقتصاد مقاومتی، درون­زا بودن، برون­گرایی و دانش بنیان بودن است از این رو دانشگاه آزاد اسلامی استان از طریق برنامه‌­های آموزشی کوتاه­مدت و کاربردی و هم­چنین تمرکز بر ارتباط با صنعت و کارآفرینی سعی در تبدیل به دانشگاه نسل سوم (ثروت­‌آفرین) داردکه  قطعاً دانشگاه نسل سوم می‌­تواند آیندة شغلی دانشجویان عزیز را تضمین کند.

انگجی افزود: بر همین اساس در بودجه سال 95 دانشگاه آزاد اسلامی استان اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال جهت تأسیس مراکز رشد و پارک‌­های علم و فن­آوری و سرمایه­‌گذاری­‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده است تا بتوانیم برای چشم­‌انداز دانشگاه که تبدیل به دانشگاه نوآور، پژوهش­‌محور، کارآفرین و پیشرو در رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در استان و کشور است، گام اساسی برداریم.
 
انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.