سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیلاب در هرات تلفات جانی و خسارات مالی بر جای گذاشت

ریزش باران و جاری شدن سیلاب در ۴۸ ساعت گذشته در ولایت هرات منجر به کشته شدن چهار تن و تخریب حدوداً ۴۰ باب منزل مسکونی شد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «عبدالحمید مبارز حمیدی» رئیس مبارزه با حوادث طبیعی ولایت هرات می‌گوید: ولسوالی‌های انجیل، گذره، کرخ و پشتون زرغون از جمله مناطقی هستند که بر اثر بارش باران شدید، بیشترین آسیب را متقبل شدند.

وی افزود: گزارش‌های تأیید ناشده حاکی از آن است که در ۴۸ ساعت گذشته یک تن در ولسوالی کشک کهنه هرات و سه تن دیگر در مناطق کهدستان و شیدایی ولسوالی انجیل جان‌شان را از دست دادند.

آقای حمیدی می‌گوید: در جریان سیلاب شب گذشته ۳۷ فامیل در منطقه کهدستان ولسوالی انجیل متضرر شدند و چند فامیل هم در قریه زیارتجاه ولسوالی گذره آسیب دیدند.

بنا به اظهارات وی تیم‌های کمک کننده اداره مبارزه با حوادث به تمامی ولسوالی‌های آسیب پذیر اعزام شدند و در حال کمک به متضررین می‌باشند.

همه ساله در فصل بهار ریزش باران‌های شدید و جاری شدن سیلاب در ولایت هرات قربانی می‌گیرد و باعث تخریب منازل مسکونی می‌گردد.

مسئولان ریاست مبارزه با حوادث طبیعی در ولایت هرات می‌گویند بیش از ۲۰ هزار خانواده در ولایت هرات تحت تهدیت حوادث طبیعی از جمله سیلاب قرار دارند.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.