سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

افزایش 4 درصدی جرایم رایانه ای در سال قبل در استان

رییس پلیس فتای استان کرمانشاه از افزایش 40 درصدی جرائم اخلاقی در حوزهرایانه‌ای استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سرهنگ علی شفیعی مهر گفت: این عوامل موجب شده تا روز به روز شاهد افزایش جرایم اینترنتی باشیم.

وی از افزایش چهار درصدی وقوع جرائم رایانه‌ای در استانطی سال گذشته نسبت به سال 1393 خبر داد و اظهار کرد: جرائم اقتصادی و مالی و جرائم اخلاقی عمده‌ترین جرائم این حوزه را تشکیل می‌دهند.

شفیعی مهر با بیان اینکه نیمی از جرائم رایانه‌ای را جرائم اقتصادی و مالی تشکیل می‌دهند، گفت: این جرائم با 10 کاهش در سال گذشته نسبت به سال 1393، 50 درصد جرائم رایانه‌ای سال گذشته استان را تشکیل می‌دهند.

رییس پلیس فتای استان کرمانشاه از روند روبه رشد جرائم اخلاقی در حوزه جرائم رایانه ای ابراز نگرانی کرد و افزود: متاسفانه این جرائم در سال گذشته نسبت به سالماقبل آن40 درصد رشد داشتهکه هوشیاری بیشتر کاربران فضای مجازی را می‌طلبد.

شفیعی مهر افزود: در حال حاضر جرائم اخلاقی 34 درصد یا به عبارتی یک سومجرائمرایانه‌ای استان را شامل می‌شود.

وی برداشت اینترنتی از حساب را شایعترین جرم استان و کشور در حوزه جرائم رایانه‌ای عنوان کرد و افزود: دو جرم انتشار فیلم و عکس خصوصی و مزاحمت‌های اینترنتی نیز بیشترین جرائم در حوزه جرائم اخلاقی هستند.

رییس پلیس فتای استان کرمانشاه از کشف بیش از 99 درصد پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتای استان در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه کارشناسان پلیس فتا با توان و دانش تخصصی به سرعت آماده کشف جرائم این حوزه و دستگیری مجرمان هستند.



انتهای پیام/پ


برچسب ها: کرمانشاه ، افزایش ، رایانه ، سال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.