سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک

تاکید بر گسترش همکاری های ایران و آلمان درجلسه کارگروه توسعه صادرات

در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان مرکزی و اعضای اتاق بازرگانی صنایع و معادن شابن آلمان بر گسترش همكاري دوجانبه اقتصادي تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، استاندار مرکزی گفت: زمينه خدمات براي فعاليت هاي اقتصادي متقاضيان سرمايه گذاري خارجي در دوران پساتحريم در اين استان فراهم شده و مديريت ارشد استان با تمام توان از طرح هاي سرمايه گذاري خارجي حمايت مي كند.

زمانی قمی یادآور شد : تفاهم جمهوري اسلامي ايران با گروه1+5، لغو تحريم ها و فراهم شدن شرايط توسعه اقتصادي در ايران را به دنبال داشته كه بر اين اساس توليد با كيفيت، صادرات و ايجاد و توسعه روابط تجاري با نقاط مختلف جهان به خصوص اروپا در دستور كار قرار دارد. 

استاندار استان مركزي افزود:اين استان قطب دوم صنايع مادر تخصصي و قطب چهارم صنعت ايران است و استقرار ظرفيت هاي صنعتي و معدني ارزشمند در آن و بهره مندي از زيرساخت هاي خوب حوزه كشاورزي و گردشگري شرايطي را مهيا كرده كه بهترين زمينه براي همكاري با شركت هاي مختلف در جهان مهيا باشد. 

زماني قمي با يان اينكه شركت هاي پالايش و پخش فراورده هاي نفتي، پتروشيمي، آلومينيوم ايران، ماشين سازي، آذرآب و واگن سازي پارس از مهمترين واحدهاي صنعتي مستقر در اين استان هستند گفت: رويكرد دولت يازدهم درامدزايي صنعتي با نگاه به فناوري نوين و عرصه هاي صنعتي همخوان محيط زيست است و استان مركزي به عنوان قلب تپنده صنعت ايران آمادگي كامل را براي جذب و پذيرش سرمايه هاي خارجي در راستاي عرصه هاي نوين صنعتي و فناوري هاي روز دارد. 

نماينده عالي دولت تدبير و اميد در استان مركزي گفت: با وجود تحريم ها، صادرات صنايع مستقر در استان معادل 800 ميليون دلار بود كه اين مهم نشان از ظرفيت بالاي صنعتي و معدني اين خطه دارد. 

زماني قمي، توان بالاي استان مركزي در حوزه خدمات فني و مهندسي، دانش فني تجهيزات سازي پالايشگاهي، ماشين آلات راهسازي و كشاورزي و ساخت كارخانه هاي توليد سيمان تنها گوشه اي از توانمندي هاي استان است.

وي افزود:اين استان همچنين با 34 ماده معدني از ظرفيت بالايي به ويژه در فلزات روي، آهن و مس دارد و سه هزار و 484 نيروي انساني در 466 معدن اين استان فعاليت مي كنند.

وي اضافه كرد: استان مركزي در بخش كشاورزي نيز ظرفيت هاي چشمگيري دارد، به طوري كه شهرستان محلات به قطب توليد گل و گياه زينتي ايران، و زرنديه و ساوه به كانون نوليد پسته و انار ايران شهرت دارد. 

مديرعامل اتاق بازرگاني، صنايع و معادن شوابن از ايالت باير آلمان نيز در اين نشست گفت: سهم اين ايالت در توليد ناخالص ملي كشور آلمان در سال گذشته معادل 60 ميليارد يورو بوده است. 
پيتر سال فرانك افزود: ايالت باير آلمان يكي از مناطق صنعتي اين كشور است و از 76 اتاق بازرگاني، صنايع و معادن اين كشور، 12 اتاق در اين ايالت باير فعاليت مي كنند. 

وي اضافه كرد: بيش از نيمي از صنايع ايالت باير را واحدهاي صنعتي كوچك، متوسط و خانواده محور تشكيل مي دهد كه در توليد صنايع مختلف از قبيل قطعه سازي خودرو و توليد انواع لوازم خانگي با برند بوش فعاليت مي كنند. 

مديرعامل اتاق بازرگاني، صنايع و معادن شوابن اظهار كرد: شركت هاي بزرگ از قبيل توليد كنندگان ماشين آلات سنگين تريلر و اتوبوس بنز نيز در ايالت باير آلمان فعاليت دارند. 

وي، مهمترين اهداف خود را از سفر به شهرستان اراك را ارزيابي شرايط همكاري دوجانبه براي ايجاد و استقرار واحدهاي توليد انرژي از پسماند، موضوعات زيست‌ محيطي، انرژي‌هاي نو و تجديدپذير و همكاري دوجانبه در حوزه آب و كشاورزي عنوان كرد و گفت: كشور ايران از ديرباز با آلمان همكاري اقتصادي داشته و تقويت پيوست هاي مشاركت دو جانبه بين اتاق هاي بازرگاني، صنايع و معادن شوابن ايالت باير با اراك اهميت زيادي دارد. 

ديدار با فعالان اقتصادي استان مركزي، بازديد از دو شركت ماشين سازي و آذرآب اراك، بازديد از طرح هاي مديريت شهري و شركت املاح معدني سولفات سديم از ديگر برنامه هاي سفر دو روزه اعضاء اتاق بازرگاني، صنايع و معادن شوابن آلمان در اراك است. 

انتهای پیام/ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.