سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز،

مهار بزرگترین سیلاب 55 سال اخیر در حوزه آبریز دز

بزرگترين سيلاب 55 سال اخير در حوضه آبريز سد دز با تلاش بي وقفه و شبانه روزي کارکنان شرکت هاي توليد و تعميرات سد و نيروگاه دز، مهار شد.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان  از اهواز،  مديرعامل شرکت توليد و بهره برداري سد و نيروگاه دز گفت: با بارندگي هاي شديد و بي سابقه در حوضه آبريز دز، در روز پنجشنبه 26 فروردين افزون بر 400 ميليون متر مکعب آب وارد مخزن دز شد. قدرت سيلاب و حداکثر دبي آب ورودي به سد دز در شب پنجشنبه به 8 هزار متر مکعب بر ثانيه رسيد که حدود 40 برابر بيشتر از حالت عادي است.

سعيد رئوفي نسب افزود: بدون اينکه هيچگونه آسيبي به تأسيسات سد و نيروگاه دز وارد شود سيلاب مهار و دو سوم آن در مخزن سد دز ذخيره شد.

وي با بيان اينکه وجود سد دز توانست از خسارات جبران ناپذير به پايين دست جلوگيري کند، ادامه داد: خوشبختانه با تلاش بي وقفه ستاد بحران متشکل از کارکنان شرکت هاي توليد و تعميرات سد و نيروگاه دز، شرايط کاملا تحت کنترل است و ورودي و خروجي آب تنظيم شده است.

وي افزود: با توجه به پيش بيني ادامه بارش ها در بالادست، سد دز آماده کنترل سيلاب هاي بعدي است.

رئوفي نسب تصريح کرد: برغم اينکه حوادث غير مترقبه در همه جاي دنيا وجود دارد، ولي سيلاب اخير در 55 سال عمر سد دز بي سابقه بوده است که خوشبختانه توانستيم آن را مديريت و مهار کنيم.

سد و نيروگاه دز در 23 کيلومتري شمال شرقي شهرستان انديمشک قرار دارد و با درياچه اي به طول 65 کيلومتر، گنجايش ذخيره سه ميليارد و 300 ميليون متر مکعب آب را داراست.

انتهای پیام/ع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.